ارسال به دیگران پرینت

NFT یکی از معروف‌ترین میم‌های اینترنت به قیمت ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد

زوئی روث، خالق یکی از معروف‌ترین میم‌های اینترنت به نام «دختر بلا»، توانسته است NFT این میم را با قیمت نزدیک‌ به ۵۰۰ هزار دلار به یک استودیوی موسیقی در دوبی بفروشد.

NFT یکی از معروف‌ترین میم‌های اینترنت به قیمت ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد

یکی دیگر از میم‌های معروف اینترنت با قیمت زیادی به فروش رسیده است: زوئی روث که بیشتر به‌عنوان «دختر بلا» شناخته می‌شود، اخیرا نسخه‌ی اصلی میم را در قالب توکن غیر قابل معاوضه (NFT) در ازای ۱۸۰ اتر که ارزشش تقریبا به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد، فروخته است.

میم «دختر بلا» عکسی معروف است که به احتمال زیاد قبلاً آن را دیده‌اید؛ این عکس توسط پدر زوئی روث از او گرفته شده است. روث در این تصویر به دوربین لبخند می‌‌زند؛ درحالی‌که در پشت سر او خانه‌ای در حال سوختن است.

آن‌طور که ورج می‌نویسد، روث قصد دارد از پول حاصل از فروش NFT برای پرداخت وام‌های دانشجویی و کمک به مؤسسه‌های خیریه استفاده کند. طبق قوانین فروش NFT، روث همچنان کپی‌رایت تصویر را برای خود حفظ می‌کند و در آینده با هر بار فروش NFT مورد اشاره، ۱۰ درصد از مبلغ نهایی باید به او برسد.

زوئی روث یکی دیگر از ستاره‌‌های میم است که از محبوبیت شدید آثار هنری مبتنی‌ بر رمزارز برای کسب درآمد استفاده می‌کند. کریس تورس، خالق Nyan Cat، مدتی پیش توانست NFT گربه‌ی رنگین‌کمانی تقریبا پیکسلی را با قیمتی نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار بفروشد و از آن زمان تاکنون با دیگر صاحبان میم‌های اینترنتی نظیر کایل کریون در میم «برایان بدشانس» همکاری کرده است تا به آن‌ها برای کسب سود از میم‌های قدیمی‌ کمک کند. میم اصلی کریون با قیمت ۳۶ هزار دلار به فروش رسید و در اوایل ماه جاری میلادی بود که شاهد فروش NFT لاینا موریس به قیمت ۴۱۱ هزار دلار بودیم.

جالب است که NFT زوئی روث توسط 3F Music خریداری شد. 3F Music یک استودیوی موسیقی در دوبی است که در کمال تعجب، بودجه‌ی زیادی دارد و پیش‌تر چندین NFT گران‌قیمت دیگر را نیز خریداری کرده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به NFT لاینا موریس اشاره کنیم. 

 

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه