ارسال به دیگران پرینت

سازمان امنیت سوئد: ایران تهدیدی برای امنیت ملی ماست

سازمان امنیتی سوئد در گزارش سالانه 2020 خود نام ایران را در کنار روسیه و چین به عنوان مهم ترین تهدیدهای امنیت ملی این کشور مطرح کرده است.

سازمان امنیت سوئد: ایران تهدیدی برای امنیت ملی ماست

سازمان امنیتی سوئد در گزارشی سالانه خود ایران را در کنار چین و روسیه به عنوان بزرگ ترین تهدیدهای امنیت ملی این کشور شناخته است.

 عصرایران، در گزارش سالانه 2020 سازمان امنیتی سوئد که در 86 صفحه منتشر شده، 25 صفحه آن مربوط به تهدیدهای مستقیم  ناشی از فعالیت های  ایران و چین و روسیه علیه امنیت ملی سوئد است و نام ایران 14 مرتبه در این گزارش به میان آمده است.

در این گزارش سالانه مهم ترین چالش های امنیت ملی سوئد در یک سال گذشته (2020) مطرح شده است.

سرویس امنیتی سوئد همه سالانه گزارشی سالانه منتشر می کند که حاوی اطلاعاتی در مورد مهمترین زمینه های فعالیت های آن از جمله فعالیت های ضد جاسوسی و ضد تروریستی است.

 در این گزارش ها جدی ترین تهدیدات امنیتی سوئد در سال گذشته و چالش هایی که در آینده با آن روبرو خواهد شد، مورد بحث قرار می گیرد.

در تازه ترین گزارش سالانه سازمان امنیتی سوئد  14 بار از ایران نام برده شده است و ادعا شده که جمهوری اسلامی ایران در عملیات های خود در خاک سوئد بسیار فعالتر شده است. این گزارش می گوید در حالی که ایران در حوزه های صنعتی، تحقیقاتی و دانشگاهی درسوئد به جمع آوری اطلاعات می پردازد، هدف اصلی فعالیت های اطلاعاتی ایران در سوئد جمع آوری اطلاعات از مخالفان ایرانی مقیم سوئد است.

این گزارش مدعی شده در سال های گشته سوئد به محلی برای عوامل اطلاعاتی ایران تبدیل شده است و جاسوسی و همچنین حملات تروریستی از خاک سوئد برنامه ریزی شده است. اخیرا " اسدالله اسدی" دیپلمات ایرانی توسط دادگاه بلژیک به اتهامات  تروریستی به 20 سال حبس محکوم شد.

بر اساس ادعای گزارش سالانه سازمان امنیتی سوئد، در رابطه با دستگیری اسدی، پلیس آلمان دفترچه ای را از او ضبط کرد که وی ملاقات های خود با ماموران اطلاعاتی ایران در 289 مکان مختلف در 11 کشور اروپایی را ذکر کرده بود و از جمله کشورهای نام برده شده سوئد بود که ثابت کرد ایران در سوئد عوامل عملیاتی دارد.

در دسامبر 2019 یک تبعه عراقی در سوئد به اتهام جاسوسی از طرف ایران علیه ایرانیان تبعیدی در سوئد، به حبس محکوم شد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه