ارسال به دیگران پرینت

منحنی نرخ بازدهی در ۶ اردیبهشت۱۴۰۰منتشر شد

نرخ سود در سررسیدهای میان‌مدت افزایش یافت

اقتصادنیوز: امروز 6 اردیبهشت 1400 معاملات اوراق بدهی، بازار سردی را تجربه کرد. این بازار امروز حتی نتوانست به مرز روانی 200 میلیارد تومانی نیز برسد.

 نرخ سود در سررسیدهای میان‌مدت افزایش یافت

حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه با 61 درصد کاهش به 137 میلیارد تومان رسید.

بررسی منحنی بازده در روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه، افزایش نرخ‌های بازده در سررسیدهای میان مدت را نشان می‌دهد. نرخ بازده اوراق با سررسید یکسال با 3 دهم درصد کاهش به 21.4 درصد رسید. نرخهای بازده اوراق با سررسیدهای دو و سه سال با یک دهم و 4 دهم درصد کاهش به ترتیب به 21.1 و 22.48 درصد رسید. نرخ بازده آتی اوراق در سال دوم نیز با نیم درصد افزایش به 22.82 درصد رسید.

منحنی نرخ بازدهی اوراق آتی ، از وضعیت مسطح چند روز گذشته خارج شد. با بررسی منحنی امروز آشکار می‌شود که  نرخ بازده در سررسید 400 روز به 22.2 درصد، در سررسیده 600 روزه به 23 درصد و در سررسید 800 روزه به 23.1 درصد رسیده است.

نرخ بازده نقدی و آتی

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ‌های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف از طریق عرضه و تقاضا کشف می‌شود. نرخ کشف‌شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می‌دهد. همچنین از تفاوت نرخ‌های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می‌توان برای استخراج بازده آتی مورد انتظار سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

N6

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه