ارسال به دیگران پرینت

سازمان جهانی بهداشت: عجولانه در مورد کرونای هندی قضاوت نکنید

سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده از انجام قضاوت‌های شتابزده درباره سویه جدید ویروس کرونای یافت‌شده در هند خودداری شود.

سازمان جهانی بهداشت:  عجولانه در مورد کرونای هندی قضاوت نکنید

سازمان جهانی بهداشت دوشنبه درباره قضاوت‌های شتابزده در خصوص سویه جدید ویروس کرونای یافت شده در هند هشدار داد.

طبق گزارش خبرگزاری آلمان، یک سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت در مقطع فعلی هنوز مشخص نیست این سویه تا چه اندازه مسئول افزایش سریع موارد مبتلایان در هند طی ماه‌های گذشته بوده است.

این سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تصریح کرده عوامل متعددی ممکن است در افزایش موارد ابتلا در هند نقش داشته باشند. به گفته او شرکت مردم در جشن‌ها و دیگر مراسم ممکن است باعث افزایش ابتلا به این بیماری شده باشد.

خبرگزاری آلمان نوشته نسخه انگلیسی کرونا هم ممکن است از جمله عوامل اثرگذار بر همه‌گیری کرونا در هند باشد.

هند ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۵۰ هزار ابتلا به کرونا ثبت کرده است. این رقم، بیشترین موارد ابتلا به کرونا در جهان است. از میان جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هند تا کنون بیش از ۱۷ میلیون نفر به عفونت کرونا مبتلا شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت سویه‌های کرونای مشاهده شده در انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل را «نگران‌کننده» توصیف کرده است.

چنانچه سویه‌ای از کرونا ساده‌تر منتشر شود، بیماری‌های جدی‌تر ایجاد کند، بتواند سیستم ایمنی بدن را دور بزند و اثربخشی درمان‌های شناخته‌شده را کاهش دهد، سازمان جهانی بهداشت آن سویه را در طبقه سویه‌های نگران‌کننده قرار می‌دهد.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفته این نهاد بین‌المللی هنوز این سویه از کرونا را در طبقه سویه‌های نگران‌کننده قرار نداده است.

جدیدترین سویه کرونا اولین بار در روز ۱ دسامبر ۲۰۲۰ در هند مشاهده شد.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

دولت هند امروز دوشنبه برای مقابله با ترس و وحشت بیشتر مردم و جلوگیری از انتشار اخبار جعلی و نادرست درباره کرونا در میانه طوفان ویروس کووید-۱۹ در این کشور قانون اضطراری تصویب کرد.

دولت دهلی نو برای مقابله با اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام که در شرایط بحرانی این کشور مدیریت مبارزه با کرونا را مختل کرده‌اند به قوانین اضطراری متوسل شده است تا با این اخبار جعلی مقابله کند.

یکی از پیام‌های جعلی که در هند بازتاب زیادی داشته است نقل قولی از وزیر کشور هند است که خطاب به «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور گفته است «هرگز تو را نمی‌بخشم». پیامی که به دروغ در شبکه‌های اجتماعی هند دست به دست می‌شود.

دولت دهلی نو طی روزهای گذشته به خاطر کاهش محدودیت‌های کرونا و صدور مجوز برگزاری مراسمات مذهبی و اجتماعات سیاسی با انتقادات شدیدی مواجه است. پیش از این هند موفق شده بود شمار موارد ابتلا را به زیر ده هزار مورد برساند، اما منتقدان می‌گویند که سهل‌انگاری دولت باعث وقوع طوفان اخیر شده است.

وزارت ارتباطات و فناوی هند اعلام کرده است که در حال رصد و سخت‌گیری علیه افرادی است که با انتشار اخبار جعلی درباره ویروس کرونا باعث افزایش ترس و وحشت مردم شده‌اند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه