ارسال به دیگران پرینت

صادرات مواد شوینده به کما رفته است؟ | وضعیت نابسامان صادرات مواد شوینده

صادرات مواد شوینده به کما رفته است؟ وضعیت نابسامان صادرات مواد شوینده ناگوار است. رییس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی ایران گفته است، سعی ما این است که به جای افزایش قیمت مواد شوینده، در جهت کاهش قیمت مواد اولیه تلاش کنیم در این راستا امیدوار هستیم که مذاکرات با وزیر صمت به نتیجه برسد.همچنین صادرات مواد شوینده به کما رفته است.

صادرات مواد شوینده به کما رفته است؟ | وضعیت نابسامان صادرات مواد شوینده

بختیار علم‌بیگی در مورد وضعیت بازار مواد شوینده اظهار کرد: مشکلاتی از نظر تامین مواد اولیه وجود دارد، قیمت محصولات تامین‌کنندگان مواد اولیه مانند پتروشیمی‌ها که دولتی‌ هم هستند به طور هفتگی یا ماهانه افزایش می‌یابد، تقریبا می‌توان گفت نوعی گران‌فروشی انجام می‌دهند. 

وی افزود: مواد اولیه مانند کربنات و سولفات مدام در حال گران‌تر شدن هستند و هر ماه یا هر هفته به قیمت آنها اضافه می‌شود. علاوه بر این مشکلاتی نیز با سازمان غذا و دارو وجود دارد.

 علم بیگی همچنین با اشاره به جلسه با وزیر صمت در این مورد گفت: دو روز پیش یا اعضای انجمن مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران جلسه‌ای با وزیر صمت برگزار کردیم و این مشکلات را به گوش ایشان رساندیم. آقای رزم حسینی و معاونین ایشان با شنیدن این مشکلات قول مساعدت دادند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال گران شدن مواد شوینده گفت: سعی ما این است که به جای افزایش قیمت مواد شوینده، در جهت کاهش قیمت مواد اولیه تلاش کنیم در این راستا امیدوار هستیم که مذاکرات با وزیر صمت به نتیجه برسد.

رییس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی ایران در مورد وضعیت واردات و صادرات این محصولات خاطرنشان ساخت: صادرات ما در این حوزه کمی در حالت کما است، علت عمده آن نیز مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول است، ممکن است صادرکننده محصول خود را صادر کند اما به علت مشکلات بانکی نتواند پول آن را دریافت کند.

علی بیگی تصریح کرد: در مورد واردات نیز متاسفانه مشکلات ارزی با بانک مرکزی وجود دارد. بانک مرکزی ارز را نگه می‌دارد و بعد با تغییر قیمت با چالش مواجه می‌شویم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه