ارسال به دیگران پرینت

محدودیت صادرات فولاد برای مهار گرانی| بازار فولاد یدک کش تنظیم بازار!

محدودیت صادرات فولاد برای مهار گرانی اتفاق افتاده است. گویا بازار فولاد یدک کش تنظیم بازار شده است. دبیر انجمن تولیدکندگان فولاد، محدودیت صادرات برای مهار گرانی را یکی از مهمترین موانع تولید عنوان کرد و گفت: اینکه بازار فولاد به عنوان یدک کش برای تنظیم بازار محسوب شود، اشتباه است.

محدودیت صادرات فولاد برای مهار گرانی| بازار فولاد یدک کش تنظیم بازار!

رسول خلیفه سلطانی در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکل تولیدکنندگان فولاد چیست و چه راهکاری می‌توان برای حل آن ارائه کرد؟ اظهار داشت: در شرایطی که تولید فولاد کشور 32 میلیون تن و میزان مصرف 16میلیون تن برآورد می‌شود، باید به فکر صادرات نیمی از فولاد تولید داخل باشیم.

وی با بیان اینکه صادرات نباید محدود شود و اصولا نباید شرط و شروطی برای صادرات فولاد گذاشته شود، افزود: تولیدکنندگان باید صادرات محور باشند، چرا که بدون صادرات، هرچقدر هم رفع موانع تولید صورت گیرد، فایده‌ای نخواهد داشت.

خلیفه سلطانی ادامه داد: اینکه ستاد تنظیم بازار با سنگ اندازی جلوی فروش، اعلام کند که قیمت یک محصول گران نشده، فایده‌ای ندارد، چرا که صادرات باعث تقویت تولیدات می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت صادرات فولاد تقریباً برطرف شده است، گفت: این نوع سیاست‌ها نباید دوباره ظهور پیدا کند. چرا که هر وقت نوسان قیمت فولاد در داخل اتفاق می‌افتد، جلوی صادرات را می‌گیرند.

وی تصریح کرد: وقتی تولیدکننده بازار صادراتی به دست می‌آورد نباید به راحتی آن را از دست دهد، زیرا کشورهای دیگر در بازارهای جهانی جایگزین خواهند شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: اینکه بازار فولاد به عنوان یدک کش برای تنظیم بازار محسوب شود، اشتباه است.

وی با بیان اینکه سیاست‌هایی مانند محدودکردن صادرات روی تولید اثر می‌گذارد، گفت: یکی از موانع مهم تولید، مهار کردن قیمت‌های بازار از طریق محدودیت صادرات است که باید برطرف شود.

به گفته وی، امسال قرار است 32 تا 34 میلیون تن فولاد در کشور تولید شود و میزان مصرف داخل نیز 16 میلیون تن برآورد می‌شود، در نتیجه بقیه تولید داخل باید صادر شود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه