ارسال به دیگران پرینت

سرلشکر باقری: قطعاً صهیونیست‌ها سر عقل خواهند آمد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: قطعاً اقدامات انجام شده چند روز اخیر و اقدامات آینده ای که منافع صهیونیست‌ها را به خطر می‌اندازد، آنها را سر عقل خواهد آورد و آینده جبهه مقاومت روشن است.

سرلشکر باقری: قطعاً صهیونیست‌ها سر عقل خواهند آمد

ایسنا؛ سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار حجازی در جمع خبرنگاران درباره حوادث اخیر در جنوب فلسطین اشغالی گفت: صهیونیست‌ها فکر می‌کنند می توانند به طور دائم خاک سوریه را هدف قرار دهند و در جاهای مختلف و در دریاها شیطنت کنند و پاسخ نگیرند.

وی افزود: قطعا اقدامات انجام شده چند روز اخیر و اقدامات آینده‌ای که منافع صهیونیست‌ها را به خطر می‌اندازد، آنها را سر عقل خواهد آورد و آینده جبهه مقاومت روشن است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: چیزی درباره اقدام‌گر حوادث اعلام نمی کنیم و نمی دانیم چه کسی است اما جبهه مقاومت به صهیونیست ها پاسخ اساسی خواهد داد.

سرلشکر باقری درباره پاسخ ایران در صورت استمرار شیطنت های رژیم صهیونیستی گفت: معلوم نیست پاسخ ایران چه باشد اما رژیم صهیونیستی آرام نخواهد بود.

بر اساس این گزارش باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مراسم بزرگداشت سردار شهید سیدمحمد حجازی جانشین سابق نیروی قدس سپاه که در یکی از قرارگاه‌های سپاه پاسداران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: شهید حجازی را در طی مدت بیش از 40 سال که با آن بزرگوار آشنایی پیدا کردم و از نزدیک با او همکاری داشتم خستگی ناپذیر در راه جهاد فی سبیل الله شناختم.

وی افزود: با خدا عهد کرده بود که دشمنان خدا را از پای درآورد و به شهادت برسد. پس بشارت باد بر سردار حجازی این داد و ستد بی نظیر با خدای متعال.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: عبادت و تضرع و بندگی و تلاش خستگی ناپذیر در راه مجاهدت فی سبیل الله در جبهه های گوناگون دفاع مقدس و ماموریت در سرتاسر کشورمان و حرکت برای مقابله با صهیونیسم در سوریه و لبنان از تلاش های او بود.

سرلشکر باقری خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزات با رژیم ستم شاهی تلاش کرد و در رفاقت با شهید میثمی پیشتاز بود و با پیروزی انقلاب در کسوت سپاه درآمد ‌ از روزهای اول دفاع مقدس در پایگاه منتظر شهادت در اهواز او را شناختم.

وی اظهار کرد: در روزهای ابتدایی دفاع مقدس این بزرگوار با تلاش شبانه روزی در اعزام نیرو به جبهه های جنوب داوطلبان را تحویل می گرفت و به جبهه اعزام و وضعیت آنها را رصد می کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در طول دفاع مقدس نیز در مسئولیت های گوناگون و در قرارگاه قدس در کنار سردار جعفری مسئولیت عملیات های بزرگی را بر عهده داشتند. او بود که بسیج را به بالندگی رساند و قریب به 14 سال در توسعه بسیج تلاش کرد و توانست بسیج را به عنوان یک نهاد مستحکم برای پیشبرد اهداف انقلاب ارتقا دهد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: پس از آن در سطوح عالی تر سپاه نیز نقش خود را ایفا کرد. بعد از آن در یک دوره 5 ساله به ستادکل آمدندو ما افتخار همکاری با ایشان را پیدا کردیم. سامانه های آمادی و تحقیقات صنعتی پیشرفته در بخش های زیادی مرهون مدیریت این عزیز است.

وی گفت: با اصرار و نشان دادن علاقه به جبهه مبارزه با صهیونیست ها پیوست. بنده مطلع هستم این شهید برای حل مشکلات حزب الله چه فعالیت های ارزشمندی به انجام رساند. تنها بخش کوچکی از آن شکل دهی به صنایع موشکی حزب الله است که موشک های نقطه زن و کوبنده حزب الله امروز در حال تولید قدرت برای جبهه اسلام است. دشمنان تنها از بخش اندکی از کاری که او کرد  مطلع هستند و واقعیت کوبنده تر از چیزی است که آنها می دانند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: بر اساس ضوابط و سامانه های موجود کشور ما و هر کشوری طبیعتا کسی که در سطوح عالی سازمانی قرار داشته است معنا ندارد در سطوح پایین تر فعالیت کند. پذیرش جانشینی نیروی قدس برای کسی که جانشین فرمانده سپاه بوده معنایی جز اخلاص ندارد. وقتی مشاهده کرد پرچم نیروی قدس پس از سردار سلیمانی ممکن است دچار مشکلی بشود این مسئولیت را در کنار سردار قاآنی بخوبی ایفا کرد. در همین زمان اندک با قدرت سازماندهی فعالیت های ارزشمندی انجام داد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه «تبعیت از رهبری در شهید حجازی موج می زد»، تاکید کرد: در ظلم ستیزی و تفکر بسیجی پیشتاز بود. او علاقه به شهادت در راه خدا داشت و نهایتا چنین فیضی نصیب او شد.

وی ادامه داد: سید مقاومت سید حسن نصرالله در پیام خود ایشان را برادر بزرگ و پشتیبان حزب الله و تجربیات ارزنده خواند. این شهادت ثلمه بزرگی به سپاه وارد کرد اما چشمه جوشان انقلاب و سپاه گوهرهای بزرگ و فراوانی را نمایان خواهد کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر امروز دشمنان قدار انقلاب اسلامی برای هرگونه اقدام نظامی خود دچار تردید و بی عملی می شوند بی جهت نیست و این پاسخگویی باز دارندگی است که با تلاش امثال شهید حجازی به ارمغان آمده است. اگر صهیونیست ها شعار از نیل تا فرات را می دهند از این شعار کوتاه نیامده اند بلکه این تلاش جبهه مقاومت است که موجب شرایط هفت بار صهیونیست ها شده است.  در برآورد اخیر.

سرلشکر باقری در پایان با بیان اینکه «راه سربلندی جهان اسلام تلاش و مجاهدت است»، تصریح کرد: این استقامت ادامه خواهد داشت و در صورت پایداری ما بر راه امام راحل حتما وعده الهی محقق خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه