ارسال به دیگران پرینت

این علائم اولین نشانه های کروناست آن را جدی بگیرید

مدیرعامل بیمارستان میلاد می‌گوید: هر کسی که احساس سرماخوردگی می‌کند یا بدن درد و تب دارد، این علائم را به خستگی یا سرماخوردگی ربط ندهد؛ این‌ها اولین علامت کروناست.

این علائم اولین نشانه های کروناست آن را جدی بگیرید

دکتر فرهاد حمزه زاد افزود: شرایط کرونایی بسیار وخیم‌تر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند یا تصور دارند. من این شرایط را فقط در جنگ دیدم هر روز آمار بیشتر شده است.

وی گفت: این بار آمار مبتلایان و فوتی‌ها فقط مربوط به افراد مسن یا سن بالا نیست. وضعیت بسیار وخیم و خطر ابتلا به بیماری کرونا بسیار جدی است.

الان بیش از ۵۰۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان میلاد بستری هستند. آی سی‌ها کاملاً پر است و سطح فشار دستگاه‌های اکسیژن کاهش پیدا کرده و وضعیت بسیار بحرانی است.

مدیر عامل بیمارستان میلاد افزود: وقتی وارد بیمارستان می‌شوم انگار وارد جبهه جنگ شده ام. وقتی بیرون می‌روم انگار وارد دنیای دیگری می‌شوم. نمی‌دانم مردم عادت کرده‌اند یا شاید درکی از این بیماری ندارند شاید هم احساس می‌کنند کرونا واقعیت ندارد. رسانه‌ها باید نشان دهند که در بیمارستان‌ها چه خبر است.

دکتر فرهاد حمزه زاد افزود: خانواده‌ها باید بیشتر دقت کنند، اکنون بیشترین انتقال از طریق خانواده است. یک نفر کرونا می‌گیرد و به بقیه در خانواده انتقال می‌دهد. آن کسی که مبتلا شده است سر سفره یا میز غذا در کنار بقیه می‌نشینند و ماسکش را در می‌آورد. در این حالت انتقال رخ می‌دهد.

  حمزه زاد گفت: هر کسی که احساس سرماخوردگی می‌کند یا بدن درد و تب دارد این علائم را به خستگی یا سرماخوردگی ربط ندهد، این اولین علامت کروناست.

وی اظهار کرد: روز‌های ابتدایی بیماری دارو تاثیر زیادی دارد، ولی متاسفانه افراد مبتلا بعد از گذشت چند روز وقتی که حالشان بد است به پزشک مراجعه می‌کنند، آن وقت دیگر دارو‌ها تاثیری بر بدن بیمار نمی‌گذارند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه