ارسال به دیگران پرینت

رییسی:

از زمان تزریق واکسن خود مطلع شوید | سامانه جامع واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سامانه جامع واکسیناسیون کرونا به زودی در کشور راه‌اندازی می‌شود و افراد می‌توانند در این سامانه شغل و بیماری خود را اظهار کرده و از زمان تزریق واکسن خود مطلع شوند.

از زمان تزریق واکسن خود مطلع شوید | سامانه جامع واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی می‌شود

علیرضا رییسی روز شنبه درباره راه اندازی سامانه جامع واکسیناسیون کرونا در کشور افزود: در این سایت همه افراد می‌توانند وارد شده و خود اظهاری کنند. به طور مثال شغل و بیماری زمینه‌ای خود را در سایت مشخص می‌کنند. این موارد استعلام شده و راستی آزمایی می‌شود. سپس این سایت به افراد اعلام می‌کند که در فاز چندم واکسیناسیون قرار دارند.

وی ادامه داد: از اواخر تیر و مرداد سال ۱۴۰۰ نیز حدود زمانی تزریق واکسن هم به افراد اعلام می‌شود. به طور مثال به فرد اعلام می‌کنیم که در نیمه دوم تیر ماه یا نیمه اول مرداد ماه نوبت واکسیناسیون خواهد داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در مراحل بعدی، مراکزی که نزدیک محل زندگی فرد است را نیز به او اعلام می‌کنیم و خود فرد می‌تواند یکی از این مراکز را انتخاب کند و بعد آن مرکز با فرد در ارتباط خواهد بود و می‌گوید که فرد در تاریخ و ساعت مشخص می‌تواند برای واکسیناسیون مراجعه کند.

رییسی افزود: پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، پیامکی به تلفن شخص ارسال شده و می‌گوید که شما واکسن را دریافت کرده و اگر عارضه داشتید با شماره مشخصی تماس بگیرید. همچنین قبل از تزریق دوم به شخص اعلام می‌شود که باید برای تزریق دوم مراجعه کند. مدتی قبل از تزریق دوم واکسن کرونا از فرد استعلام می‌شود که اگر می‌خواهد مراجعه کرده یا تزریق را به زمان دیگری موکول کند، وضعیت خود را مشخص کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پس از تزریق دوز دوم نیز به فرد پیامک ارسال شده و اعلام می‌شود که جهت صدور کارت واکسیناسیون به کجا مراجعه کند.

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون کرونا در ایران از روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ آغاز شده و تا روز سوم اردیبهشت ۱۴۰۰، تعداد ۷۱۸ هزار و ۵۱۰ دوز واکسن در دو مرحله اول و دوم تزریق شده است.

تاکنون ۲۷۰ هزار و ۵۶۷ دوز واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه در نوبت اول و ۱۴۳ هزار و ۵۵۰ دوز در نوبت دوم تزریق شده است.

همچنین ۸۱ هزار و ۹۱۴ دوز واکسن سینوفارم چینی در نوبت اول و هفت هزار و ۵۰۶ دوز از این واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

تعداد ۵۶ هزار و ۶۷ دوز واکسن کوواکسین هندی در نوبت اول و سه هزار و ۶۴۴ دوز از این واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

همچنین ۱۵۵ هزار و ۲۶۲ دوز واکسن آسترازنکا ساخت کشور کره جنوبی در نوبت اول تزریق شده است.

بر این اساس، ۵۶۳ هزار و ۸۱۰ دوز واکسن کرونا در نوبت اول و ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ دوز در نوبت دوم تا تاریخ سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ تزریق شده است. در مجموع دو نوبت اول و دوم، تاکنون ۷۱۸ هزار و ۵۱۰ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      پس انشالله تا سال 1405 همه کشور واکسینه می‌شوند تو بهشت زهرا خیلی متشکریم که به فکر ما مردم هستید عزیزان
      چین فوتبال با تماشاچی برگذار میکنه ما تو موج 4 به سر می‌بریم چین 1میلیارد جمعیت رو واکسینه کرده و کنترل کرده شما 50 میلیون رو نمیتونین کنترل کنین یا واکسینه خداوکیلی عذاب وجدان ندارین؟؟؟؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه