ارسال به دیگران پرینت

اویل پرایس: ایران علی‌رغم تحریم‌ها ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت صادر می‌کند

ایران با وجود تحریم‌های آمریکا ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام از طریق تغییر نام محموله‌ها و انتقال کشتی به کشتی صادر می‌کند.

اویل پرایس: ایران علی‌رغم تحریم‌ها ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت صادر می‌کند

 ایران با وجود تحریم‌های آمریکا ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام از طریق تغییر نام محموله‌ها و انتقال کشتی به کشتی صادر می‌کند.

به گزارش اویل پرایس، طبق تخمین شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها، صادرات نفت خام ایران از ابتدای ماه جاری میلادی به طور متوسط حدود 500 هزار بشکه در روز بوده است. این رقم کمتر از صادرات نفت ایران در ماه گذشته است ولی نسبت به سال قبل افزایش دارد.

دنیل گربر، مدیرعامل شرکت پترو لجستیکس می‌گوید:« مقدار بالای صادرات نفت ایران بیشتر از آنچه انتظار داشتیم ادامه پیدا کرده است و با توجه به مذاکرات وین، صادرات این کشور احتمالا هرگز به سطح پایین 2020 باز نمی‌گردد».

محاسبه صادرات نفت خام ایران به خاطر تغییر نام محموله‌ها و انتقال کشتی به کشتی که برای دور زدن تحریم‌های آمریکا انجام می‌شود، سخت است. تحریم‌های آمریکا تولید و صادرات نفت ایران را پایین آورده است ولی با تغییر دولت در واشنگتن، این امید وجود دارد که آمریکا به قرارداد اتمی ایران بازگردد و تحریم‌ها برداشته شوند.

مقامات تهران در اوایل سال جاری میلادی اعلام کردند تولید خود را افزایش داده‌اند و احتمالاً 2 تا 2.5 میلیون بشکه در روز نفت این کشور به بازارهای بین‌المللی بازمی‌گردد. البته مذاکرات هنوز ادامه دارد و اطمینانی به موفقیت آن نیست. در این بین، نفت ارزان ایران باعث سلب آسایش سایر اعضای اوپک شده است.

طبق گفته یکی از تاجران چینی، این بشکه‌های حساس عرضه سایر مناطق را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

ریستاد انرژی در اواخر ماه مارس اعلام کرد:«افزایش اخیر صادرات نفت خام ایران مخصوصاً به چین و کاهش سطح ذخایر نفتی جهان، باعث ضعف بازار نفت خواهد شد و تلاش‌های اوپک پلاس جهت محدود کردن عرضه را بی‌نتیجه می‌گذارد و زمینه را برای کاهش قیمت نفت فراهم می‌کند.

چین بزرگترین خریدار نفت ایران است و در ماه مارس یک میلیون بشکه در روز از نفت این کشور را وارد کرده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه