ارسال به دیگران پرینت

قیمت خرید خدمت سربازی / نحوه اقدام برای خرید خدمت سربازی ۱۴۰۰

رفتن به خدمت سربازی در برخی از نقاط جهان رایج است، در کشور ما، ایران نیز خدمت سربازی به شکل اجباری رواج دارد، با این وجود تبصره‌هایی مانند امکان خرید سربازی نیز برای برخی مشمولین وجود دارد، دولت جمهوری اسلامی، در برنامه بودجه کشور در سال ۹۴، قانونی را تحت عنوان جریمه غیبت خدمت سربازی برای مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند وضع کرد که طبق این بند افراد می‌توانند با پرداخت جریمه نقدی غیبت خود، از خدمت سربازی معاف شوند یا به عبارتی کارت پایان خدمت خود را بدون گذراندن این دوره به صورت حضوری دریافت نمایند.

قیمت خرید خدمت سربازی / نحوه اقدام برای خرید خدمت سربازی ۱۴۰۰

فتن به خدمت سربازی در برخی از نقاط جهان رایج است، در کشور ما، ایران نیز خدمت سربازی به شکل اجباری رواج دارد، با این وجود تبصره‌هایی مانند امکان خرید سربازی نیز برای برخی مشمولین وجود دارد، دولت جمهوری اسلامی، در برنامه بودجه کشور در سال ۹۴، قانونی را تحت عنوان جریمه غیبت خدمت سربازی برای مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند وضع کرد که طبق این بند افراد می‌توانند با پرداخت جریمه نقدی غیبت خود، از خدمت سربازی معاف شوند یا به عبارتی کارت پایان خدمت خود را بدون گذراندن این دوره به صورت حضوری دریافت نمایند.

بسیاری از افرادی که مشمول می‌شوند، مایلند اطلاعاتی درباره وضعیت سربازی خود داشته باشند و بدانند که آیا می‌توانند سربازی خود را خریداری کنند یا خیر. اکنون یکی از رایج‌ترین سوالات این است که آیا امکان خرید خدمت سربازی مشمولان برای سال ۱۴۰۰ وجود دارد؟ پاسخ این است: خیر، از سال ۹۷ به بعد قانون خرید خدمت سربازی حذف شده است.

 

در سال ۹۷، متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) جهت خرید خدمت سربازی اقدام کنند، اما این روند ادامه دار نشد و در لایحه بودجه سال ۹۸، جریمه غیبت سربازی درج نشد و افرادی هم که تا پایان فروردین ماه سال ۹۸ درخواست معافیت قانون جریمه مشمولان غایب را ثبت نمودند، تا پایان سال ۹۹، برای پرداخت مبلغ جریمه خود فرصت داشتند.

 

اطلاعیه جدیدی درباره سال ۱۴۰۰ وجود دارد؟

 

مطابق با اعلام رئیس سازمان وظیفه عمومی، در سال جاری برنامه‌ای برای پرداخت جریمه و خرید خدمت سربازی مقرر نشده و مشمولان باید هرچه زودتر تکلیف وضعیت سربازی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مشخص کنند چرا که در صورت فرار از سربازی بایستی با مراجعه به یگان مربوطه، مراحل قضایی خود را طی کنند. مشمولان غایب که به صورت اقساط و یا نقدی برای صدور کارت پایان خدمت اقدام نمایند، می‌توانند گواهینامه رانندگی اخذ کنند.

افرادی که بیش از ۸ سال غیبت دارند، باید تا پایان سال ۹۷ در طرح جریمه سربازی ثبت نام کرده، یک قسط از اقساط ۱۳ ماهه را تا پایان سال پرداخت و مابقی آن را در سال ۹۸ تسویه نمایند.

فرزندان ایثارگران مشمول ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، علاوه بر امتیاز مذکور در این ماده، به شرط عدم غیبت آن‌ها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر آنان، با هر مقطع تحصیلی، مشمول اعمال پنجاه درصد تخفیف می‌شوند.

افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از پنجاه درصد تخفیف بهره‌مند می‌گردند.

به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۸ سال، ده درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از ۶ ماه، یک سال محسوب می‌شود.

مشمولین خدمت وظیفه عمومی

مشمولانی که تا تاریخ ۲۹ اسفند ۹۷ مدت غیبت آن‌ها به بیش از ۸ سال تمام برسد، شامل این مقررات می‌باشند.

ملاک محاسبه شروع غیبت مشمولین وظیفه با بیش از ۸ سال غیبت، ۱۸ سال تمام است.

مشمولین غایبی که تابعیت ایرانی اخذ کرده اند، ملاک محاسبه غیبت آن‌ها نیز از سن ۱۸ سال تمام خواهد بود.

برای اعمال تخفیف در مبالغ تعیین شده برای مشمولان غایب متاهل ملاک محاسبه، داشتن همسر دائم و فرزندان قانونی خواهد بود (برای مشمولان متاهل، ۵ درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند، ۵ درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.)

 

سربازان حین خدمت

سربازانی که در حال انجام خدمت سربازی می‌باشند و قبل از اعزام به خدمت بیش از ۸ سال غیبت داشته اند، شامل این مقررات می‌باشند.

سربازان حین خدمت در صورتی که به خدمت اشتغال دارند، پس از احراز شرایط و گذراندن مراحل رسیدگی از خدمت ترخیص خواهند شد

 

سربازان فراری

سربازان فراری که از تاریخ آخرین فرار از خدمت آن‌ها بیش از ۸ سال گذشته باشد و تاکنون نیز برای اعزام به خدمت اقدام نکرده باشند، شامل این مقررات می‌باشند. ضمن اینکه مدت فرار آن‌ها تا پایان سال ۹۸ محاسبه می‌شود.

سربازان فراری که از تاریخ آخرین فرار از خدمت آن ها، بیش از ۸ سال نگذشته باشد (کمتر از ۸ سال) در صورت انجام یا عدم انجام خدمت سربازی، غیبت آن‌ها از زمان ورود به غیبت و تا پایان سال ۹۸ محاسبه می‌شود.

 

دانشجویان

دانشجویان که از زمان ترک تحصیل یا اخراج آن‌ها تا پایان سال ۹۷، بیش از ۸ سال گذشته باشد، غیبت آن‌ها از تاریخ اخراج و یا ترک تحصیل محاسبه می‌شود و شامل این قوانین و مقررات می‌باشند.

دانشجویانی که تاریخ انصراف و یا اخراج آن‌ها تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ بوده است، غیبت آن‌ها از تاریخ فراغت از تحصیل مقطع تحصیلی قبلی محاسبه می‌شود.

فارغ التحصیلانی که تحصیلات خود را به تمام رسانده اند، از تاریخ فراغت از تحصیل همان مقطع غایب محسوب می‌شوند و در صورتی که مدت غیبت آن‌ها تا پایان سال ۹۷ به بیش از ۸ سال برسد، در شمول این معافیت قرار می‌گیرند.

مشمولانی که قبل یا بعد از سن مشمولیت، با دریافت معافیت تحصیلی در خارج از کشور مشغول به تحصیل شده اند، غیبت آن‌ها از زمان اتمام تحصیل محاسبه شده و جریمه آن‌ها مطابق با آخرین مدرک تحصیلی محاسبه و دریافت می‌شود.

مشمولانی که بدون دریافت معافیت تحصیلی در خارج از کشور مشغول به تحصیل شده اند، شروع غیبت آن‌ها از تاریخ رسیدن به سن مشمولیت محاسبه می‌شود و مبلغ جریمه مطابق با آخرین مدرک تحصیلی از آن‌ها اخذ می‌شود.

در صورتی که مشمولانی که خارج از کشور در حال تحصیل هستند به علت انصراف، اخراج یا ترک تحصیل نتوانند تحصیلات خود را به پایان برسانند، شروع غیبت آن‌ها از تاریخ فارغ التحصیلی مقطع قبلی محاسبه می‌شود.

 

قیمت خرید خدمت سربازی در سال 1400

 

قیمت خرید خدمت سربازی در سال ۹۷ برای افراد دارای مدارک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم، و لیسانس دو برابر و برای افراد دارای مدارک فوق لیسانس و دکترای تخصص رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر سه برابر شد که میزان مبالغ آن به شرح ذیل می‌باشد.

شرایط واریز اقساطی هزینه خرید خدمت سربازی ۱۴۰۰

 

بر اساس قوانین و مقررات مصوب سازمان وظیفه عمومی در سال ۹۷، نحوه پرداخت هزینه خدمت سربازی به دو صورت نقدی و اقساطی امکان پذیر بود. مشمولانی که می‌خواستند مبلغ خرید مدت زمان خدمت سربازی را به صورت قسطی واریز نمایند، باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و درخواست خود را مطرح می‌نمودند.

پس از بررسی مدارک این دسته از مشمولین در سازمان وظیفه عمومی، میزان جریمه با توجه به نوع مدرک فارغ التحصیلی، مدت زمان غیبت، همسر و تعداد فرزندان آن‌ها تعیین می‌شود و مشمولان دارای شرایط به یکی از بانک‌های مجری معرفی می‌گردد. بانک مورد نظر یک سوم جریمه را به صورت نقد دریافت کرده و مابقی جریمه را در اقساط ۳۶ ماهه و با کارمزد ۴ درصد در نظر می‌گیرد.

سازمان وظیفه عمومی پس از دریافت نامه بانک، کارت معافیت موقتی مشمولان دارای شرایط را با مدت اعتبار ۳۶ ماه صادر می‌نماید که دائمی کردن این کارت مشروط به پرداخت همه اقساط می‌باشد و افرادی که تا ۴ ماه اقساط خود را پرداخت نکنند، کارت معافیتشان توسط سازمان وظیفه عمومی باطل می‌شود.

نحوه اقدام برای خرید خدمت سربازی ۱۴۰۰

 

همان طور که ذکر شد، امکان خرید خدمت سربازی برای سال ۹۹ وجود ندارد و افرادی که قصد خرید کارت پایان خدمت خود را در سال ۹۷ داشتند، می‌توانستند طبق مراحل زیر اقدام به خرید خدمت سربازی نمایند.

قدم اول:

مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) که در سراسر کشور وجود دارد و ارائه مدارک لازم

قدم دوم:

تطبیق مدارک ارائه شده توسط سازمان وظیفه عمومی مستقر در شهرستان‌ها و ارسال این مدارک به معاونت وظیفه عمومی استان

قدم سوم:

ارسال پیامک به مشمولان مبنی بر واریز مبلغ جریمه

قدم چهارم:

مشمولانی که پیامک واریز وجه را دریافت نموده اند، ظرف مدت ۵ روز فرصت خواهند داشت به دفتر پلیس + ۱۰ مربوطه مراجعه کنند و میزان مبلغ واریزی به همراه مشخصات بانکی که باید مبلغ را به آنجا واریز نمایند، دریافت کنند.

قدم پنجم:

پس از واریز وجه مورد نظر و ارائه تعهد نامه محضری، باید در بازه زمانی ۱۰ روزه فیش واریزی به همراه تعهد نامه محضری را به همان دفتر پلیس + ۱۰ ارائه نمود.

قدم نهایی:

پس از بررسی و تایید مدارک، کارت هوشمند معافیت از خدمت وظیفه عمومی به آدرس متقاضی ارسال می‌شود.

در پایان در نظر داشته باشید در اجرای این گونه از مقررات، آن دسته از مشمولین وظیفه غایب که با جعل و دسیسه مدارکی را تهیه و ارائه نمایند و یا کتمان حقیقت کنند، از طریق سازمان وظیفه عمومی به مراجع ذی صلاح قضایی معرفی خواهند شد تا به جرم آن‌ها رسیدگی شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ا ارسالی در

      ۴صفحه زر زدی آخرش هم نگفتی پولش جقدره

    • ن ارسالی در

      اخ مرض دارید با این تیتر خبرها مردم ر ا مسخره میکنید. ملت وجوانان را به مسخره گرفتید

    • رضایی ارسالی در

      آخه مسخره این به چ درد سربازان میخوره اینا را که همه می‌دونن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه