ارسال به دیگران پرینت

پایش مرزهای کردستان هوشمند می‌شود

کردستان به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح هوشمندسازی مرز برگزیده شد و در آینده نزدیک زیرساخت‌های لازم فراهم خواهد شد تا تبعات پایش مرز کمتر شود.

پایش مرزهای کردستان هوشمند می‌شود

فرمانده مرزبانی کردستان اعلام کرد که با تلاش‌های صورت گرفته کردستان به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح هوشمندسازی مرز برگزیده شده و در آینده نزدیک زیرساخت‌های لازم برای کاهش تبعات پایش مرز فراهم می شود.

 به گزارش ایسنا؛ علیرضا مرزبانی  اظهار کرد که اعتقاد مجموعه مرزبانی با توجه به حساسیت ماموریت در کردستان که استانی راهبردی در حوزه امنیت کشور بوده، این است که رسانه‌های مرتبط با بدنه فرهنگی استان نقش موثری در پیشبرد ماموریت مرزبانی دارند.

وی افزود که رسانه‌ها زبان گویای تعاملات مردم نسبت به پلیس و بالعکس است و همیشه از حضور در کنار اصحاب رسانه استفاده می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به نگاه حساس به امنیت کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور تصریح کرد که یک موضوع ساده که کل کشور به آسانی از آن عبور می‌کند می‌تواند در کردستان به چالشی بزرگ مبدل شود، پس ارتباط با رسانه‌ها می‌تواند ابزار شفاف سازی بوده و نقش مدیریت وضعیت را برای مرزبانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مرزبانی مسئولیت حراست از ۲۲۷ کیلومتر مرز کردستان را بر عهده دارد، عنوان کرد که مرزهای کردستان به دلیل وجود استکبار جهانی، عواملی از قبیل رژیم صهیونیستی، فعالیت دستگاه‌های جاسوسی و عناصر ضدانقلاب در کشور همسایه و همچنین قاچاق کالا و ارز اهمیت فراوانی برای کشور دارد.

مرزبانی با بیان اینکه جغرافیا و شرایط خاص مرز کردستان یکی از چالش‌های مرزبانی استان است ادامه داد که هوشمندسازی مرز یکی از ضرورت‌های پایش مرز است و به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، اجرای هوشمندسازی تاحدی دشوار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که با تلاش‌های صورت گرفته کردستان به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح هوشمندسازی مرز برگزیده شد و در آینده نزدیک زیرساخت‌های لازم فراهم خواهد شد تا تبعات پایش مرز کمتر شود.

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: با اجرای طرح فیبرنوری در نوار مرزی، به راحتی می‌توان با استفاده از دوربین‌های پیشرفته، ریز پرنده‌ها و سیستم‌های کنترلی بروز به صورت آنلاین نوار مرزی را پایش کرد.

وی اعلام کرد که رسانه‌ها نقش موثری در اطلاع‌رسانی به مردم مرزنشین برای درک موضوع سازمان یافته بودن بعضی از قاچاق‌ها همانند قاچاق احشام در سال گذشته داشتند.

مرزبانی اظهار کرد که تمامی ظرفیت‌ها در حوزه‌های اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانی کردستان در سال گذشته برای مبارزه با قاچاق سازمان یافته به کار گرفته شد و خوشبختانه کشفیات قابل توجهی در کالاهایی که بر زندگی مردم تاثیر گذار است حاصل شد.

وی افزود که با توجه به نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها پلیس مرزبانی ماموریت‌ خود را برای پشتیبانی از تولید ملی با کنترل مرزها جدی‌تر ادامه می‌دهد.

فرمانده مرزبانی کردستان تصریح کرد که مشخص شده که چه چیزهایی در تولید و ایجاد نارضایتی مردم دخیل است و بر همین اساس مرزبانی تمرکز خود را بر مبارزه با آن خواهد گذاشت.

وی عنوان کرد که آمارها گویای آن است که مبارزه با قاچاق کالا و ایجاد امنیت در مرزها به وسیله مرزبانی به خوبی انجام شده است.

این مقام مسئول، با اشاره به اهمیت توجه به معیشت مرزنشینان ادامه داد که مرزبانی موظف است از راه‌های گوناگون وضعیت معیشتی مرزنشینان را پیگیری کند و روش کولبری با شرایطی که دارد درآمد پایداری برای مردم ایجاد نمی‌کند و از سوی دیگر موجب ضربه‌زدن به اقتصاد کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که رونق و تعریف ساز و کار جدیدی برای بازارچه‌های مرزی یکی از مطالبات مرزبانی کردستان برای معیشت مرزنشینان است‌ که کولبری و بسیاری از تبعات منفی مرز را از میان می‌برد.

فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به مبادلات یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری در بازارچه خانم شیخان مریوان، سیرانبند بانه و ملخورد سروآباد تا انتهای سال گذشته گفت: ۳ بازارچه مرزی در انتهای سال فعال شد که جای خوشحالی است ولی به عقیده مجموعه مرزبانی فعالیت این بازارچه‌ها به تنهایی برای حمایت از معیشت مرزنشینان کافی نیست و امیدواریم با افزایش سطح معافیت‌ها این بازارچه‌ها بیشتر توسعه یابند.

وی با بیان اینکه قاچاق در کردستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است اظهار کرد که بعضی از کولبران با انتقال کالاهای ممنوعه خواسته یا ناخواسته در مسیر اهداف دشمن حرکت‌ می‌کنند که رسانه‌ها با انتشار اخبار درست می‌توانند در آکاهسازی افکار عمومی نقش پررنگی داشته باشند.

مرزبانی با بیان اینکه مرزداران واقعی مرزنشینان هستند درپایان یادآور شد که هیچگاه مرزبانی را جدا از مرزنشینان ندانسته‌ایم و همیشه توجه و پیگیری‌های فراوانی را برای بهبود معیشت و شرایط زندگی مرزنشینان انجام داده‌ایم.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه