ارسال به دیگران پرینت

وزارت بهداشت: تولید و تزریق انبوه واکسن های ایرانی از تابستان

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق واکسن‌های ایرانی پاستور و برکت از تیرماه در کشور آغاز می‌شود.

وزارت بهداشت: تولید و تزریق انبوه واکسن های ایرانی از تابستان

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمالی کشور امروز در نشست ستاد دانشگاهی فرماندهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: مرحله ۳ کارآزمایی دو واکسن ایرانی پاستور و برکت از امروز در کشور آغاز شده است و انتظار می‌رود با نتایج خوبی که از دو مرحله قبل این واکسن‌ها حاصل شده، تیرماه امسال تولید این دو واکسن ایرانی به تولید انبوه برسد.

وی با اشاره به اینکه مازندران یکی از پایلوت‌های مرحله ۳ کارآزمایی واکسن پاستور در کشور است، افزود: پیش بینی می‌شود تا پاییز امسال بخش عمده‌ای از گروه‌های ۲ نیز واکسینه شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرار داد خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی هم از کشور روسیه منعقد شده است و به زودی وارد کشور می‌شود.

لاری با بیان اینکه واکسن آسترازنکا از واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است و وجود برخی شائبه در خصوص ناکارآمدی این واکسن را رد کرد و افزود: واکسن آسترازنکا به دلیل اینکه بیشتر از واکسن اسپوتنیک وی در کشورهای اروپایی تزریق شده است آثار خود را نشان داده است به گونه‌ای که از هر ۲۰۰ هزار نفر که این واکسن را دریافت کردند یک نفر دچار مشکلات خونی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مرحله نخست واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشت درمان مازندران حداکثر تا پنجم اردیبهشت پایان می‌یابد.

ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمالی کشور، افزود: علاوه بر کادر بهداشت و درمان دانشجویان و دستیاران مراکز درمانی، نظام بهداشتی، بیماران خاص، سالمندان بالای ۷۰ سال و جانبازان شامل مرحله نخست واکسیناسیون کرونا هستند.

دکتر لاری با اشاره به اینکه فاصله پیک سوم و چهارم کرونا در مازندران بسیار نزدیک به هم بوده است، گفت: آمار بستری‌ها در این استان بالاست و انتظار می‌رود، یکی دو هفته آینده روند نزولی در مازندران حاکم شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه