ارسال به دیگران پرینت

احتمال تاخیر یک روزه تدفین متوفیان در صورت افزایش فوتی‌ها

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: ممکن است در شرایطی که تعداد متوفیان زیاد شود، نتوانند تدفین را همان روز انجام دهند و به روز بعد منتقل شود.

احتمال تاخیر یک روزه تدفین متوفیان در صورت افزایش فوتی‌ها

رضا کرمی در پاسخ به این سوال که ممکن است در تهران به شرایطی برسیم که سردخانه‌ها جا نداشته باشند و به نظر شما شهر آمادگی مقابله با بحران بهداشتی را در هفته‌های آتی دارد؟ گفت: به نظر می‌رسد در هفته پیش رو شرایط بدتر می‌شود و اگر اینگونه پیش برود، ممکن است ظرفیت سردخانه‌ها هم کفایت نکند. البته در حال حاضر متوفی در سردخانه بیمارستان‌ها نمی‌ماند و با تمهیدات پیش بینی شده سریعا به بهشت زهرا منتقل می‌شود. البته ممکن است در شرایطی که تعداد متوفیان زیاد شود، نتوانند تدفین را همان روز انجام دهند و به روز بعد منتقل شود.

 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران افزود: تا پایان این هفته باید منتظر ماند و مشخص می‌شود، آیا آمار بالا می‌رود و یا اینکه پیک بیماری به یک ثبات نسبی می‌رسد.  

 

کرمی محمدی در واکنش به اینکه محدودیت‌های کرونایی دیگر اثرگذاری قبل را ندارد، گفت: زمانی که ستاد ملی کرونا، قرارگاه عملیاتی را تشکیل داد تا یکی دو ماه اقدامات خیلی خوبی با جدیت انجام شد و روند بیماری هم مهار شد و ما هم در این سیستم کار کردیم. به هر حال در چنین بحرانی فرماندهی باید واحد باشد و یک فرمانده داشته باشیم. الان که می‌بینیم اتفاقی نمی‌افتد و یا اقدامات ضعیف شده است به این دلیل است که فعالیتی روشن و جدی از قرارگاه به رغم تاثیر خوبی که در اوایل شروع کار داشت، نمی‌بینیم. 

 

منبع : قطره
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه