ارسال به دیگران پرینت

سفارت آمریکا در بغداد سامانه پدافندی C-RAMرا عملیاتی کرد

یک منبع امنیتی امروز، شنبه فاش کرد، آمریکا سامانه پدافندی جدیدی در فرودگاه اربیل مستقر کرد، این تحول بعد از حمله چهارشنبه است که فرودگاه شاهد بود.

سفارت آمریکا در بغداد سامانه پدافندی C-RAMرا عملیاتی کرد

نیروهای آمریکایی سامانه پدافندی پیشرفته‌ای را به منظور مقابله با پهپادها نصب کرده‌اند چرا که حمله اخیر به فرودگاه اربیل از طریق یک پهپاد انجام گرفت که برای آمریکایی‌ها غیرمنتظره بود.

او افزود: نیروهای آمریکایی تدابیر امنیتی شدیدی را نیز در پایگاه حریر در داخل فرودگاه اربیل در نظر گرفته‌ و همچنین فرماندهان نظامی را به پایگاه دیگری که در فرودگاه شقلاوه در ۴۰ کیلومتری مرکز شهر اربیل واقع است، منتقل کردند.

در حمله روز چهارشنبه به فرودگاه اربیل که با پهپاد انجام گرفت مقرهای نیروهای آمریکایی در داخل پایگاه هدف قرار گرفت.

صدای آژیر، شلیک تیر و انفجارهای مهیب ناشی از آزمایش سامانه مورد نظر از سوی ساکنان منطقه شنیده شد.

همچنین روز جمعه منابع نظامی عراقی گفتند نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه ویکتوریا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، سامانه پدافندی جدیدی را فعال کردند.

سایت‌های خبری عراق به نقل از مسؤولان نظامی بغداد خبر دادند که علت شنیده شدن صدای تیراندازی در بغداد، فعالسازی سامانه پدافندی جدید در اردوگاه ویکتوریا و آزمایش کارکرد آن بود.

این دومین سامانه پدافندی است که آمریکا برای مقابله با حملات موشکی فعال می کند و پیش از این نیز سامانه سیرام را در سفارت آمریکا در منطقه الخضراء فعال کرده بود.

همچنین خبرگزاری شفق نیوز گزارش داد، یک منبع امنیتی اعلام کرد، سفارت آمریکا در بغداد سامانه پدافندی C-RAM

را عملیاتی کرده تا مانع از هرگونه حملات احتمالی شود.

این منبع اظهار کرد: سفارت آمریکا در منطقه به شدت محافظت شده الخضرا یا سبز بغداد این سامانه را آزمایش کرد و به تبع آن صدای آژیر به صدا درآمد.

در همین رابطه یک مسؤول امنیتی عراق تاکید کرد واشنگتن نصب این سامانه را به عراق اطلاع نداده است اما عراق اعتراضی نسبت به این موضوع ندارد چرا که دو طرف توافقات امنیتی با یکدیگر دارند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ملت ارسالی در

      سی رام وچهل رام باشه برای امریکا فایده نداره باید گورش راگم کنه واز منطقه بره مثل بره سرش بندازه پایین وبره

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه