ارسال به دیگران پرینت

پایان نشست ایران و ۱+ ۴ | ادامه گفت‌وگوها در روزهای آتی

نشست مشترک معاونان و وزیران خارجه ایران و ۱+۴ پس از یک ساعت و نیم پایان یافت.

پایان نشست ایران و ۱+ ۴ | ادامه گفت‌وگوها در روزهای آتی

این نشست درباره چشم انداز بازگشت آمریکا به برجام و چگونگی اطمینان یافتن از اجرای کامل و موثر برجام توسط تمامی طرف‌های برجام و نیز چگونگی ادامه مسیر انجام شد.

حاضرین در این نشست به بررسی روند گفت‌وگوها در روزهای گذشته پرداخته و گزارش گروه‌های کارشناسی در خصوص حوزه‌های تحریم و هسته‌ای را دریافت کردند.

در این نشست مقرر شد گفت‌وگوهای دو و چندجانبه و همچنین رایزنی‌های فنی در روزهای آینده ادامه یافته و در صورت نیاز کمیسیون مشترک بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

مذاکرات ایران و ۱+۴ که با حضور غیرمستقیم هیات آمریکایی انجام می شود از روز پنج‌شنبه هفته گذشته در گرند هتل وین آغاز شد و رایزنی ها به طور چند جانبه و دو جانبه و نیز در سطوح کارشناسی و سیاسی ادامه یافت. موضوعات در دو کارگروه هسته ای و تحریم ها دنبال می شوند.

گفتنی است که دیپلمات‌های اروپایی بین هیات ایرانی و هیات آمریکایی به ریاست رابرت مالی که نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در این مذاکرات است، در حال آمد و شد هستند.

مقامات ایرانی اعلام کردند که در مذاکرات اخیر بر این مساله تمرکز داشتند که لیستی از تحریم هایی که باید از سوی آمریکا برداشته شود تهیه و مورد توافق قرار گیرد.

سید عباس عراقچی در این باره تاکید کرد که "بدون لیست (تحریم ها) من فکر نمی کنم که بتوانیم پیشرفتی داشته باشیم. بدون این لیست هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

او گفته است که تهران همچنین آماده است لیستی مشابه درباره اقدامات هسته‌ای که باید اتخاذ شود، تهیه کند.

با این حال به نظر نمی آید تا کنون در رابطه با لیست تحریم های مدنظر ایران که باید از سوی آمریکا رفع شوند تا همه طرف ها به برجام بازگردند موفقیتی به دست آمده باشد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه