ارسال به دیگران پرینت

بایدن در برابر ایران کوتاه آمد و درمقابل چیزی بدست نیاورد

هئیت تحریریه نشریه آمریکایی نیویورک پست در یک مقاله انتقادی علیه دولت بایدن درباره مذاکرات برجام که در وین در جریان است، نوشت تیم مذاکراتی بایدن در برابر ایران کوتاه آمد و خود هیچ امتیازی بدست نیاورد.

بایدن در برابر ایران کوتاه آمد و درمقابل چیزی بدست نیاورد

هئیت تحریریه نیویورک پست در ادامه این مطلب افزود: حتی تا پیش از انجام مذاکرات رو در رو و درحالیکه هیات های ایران و آمریکا در وین به سر می برند، تیم بایدن و بطریقی وزارت خارجه آمریکا از آمادگی واشنگتن در برداشتن تحریم های ایران خبر داد.

نیویورک پست اضافه کرد: «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت «آمریکا آماده است تا تمامی تحریم ها را بردارد»، این درحالی است که این موضوع در تضاد با برجام است.

این نشریه پرقدمت آمریکایی درادامه می نویسد: در همان روزهای اول ریاست جمهوری جو بایدن، طرف های اروپایی تلاش داشتند تا وی را به برداشتن برخی تحریم  های ایران که از دولت قبل اعمال شده بود، ترغیب کننداما بایدن گفته بود که ابتدا باید تهران گام نخست را بردارد.

نیویورک پست نوشت: اروپایی ها با تیم بایدن (در مذاکرات) برای آزاد ساختن یک میلیارد دلار از دارایی های ایران چنانچه تهران اقدام به توقف غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم کند، به رایزنی پرداختند؛ امری که ایران آنرا رد کرد و خواستار آزاد سازی تمامی عواید حاصل از صادارات خود که حدود ۳۰ میلیارد دلار است، شد.

این نشریه آمریکایی افزود: در مقابل واشنگتن خواستار آن شد که در قبال آزاد سازی برخی دارایی های ایران، تهران نیز اقدام به توقف غنی سازی با غلظت ۲۰ درصد کند و کار بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته را متوقف سازد که این بار ایران این پیشنهاد را رد کرد.

هئیت تحریریه نیویورک پست آنگاه نوشت: چرا تیم  (مذاکراتی) بایدن تعجیل دارد و زمین را به حریف واگذار کرده است، ایران قادر است با توجه به بندی که به انقضای محدودیت های  هسته ای ایران اشاره دارد، درهرحال طی یک دهه آینده برنامه هسته ای خود را آغاز کرده و به پیش برد، پس ایران است که باید تعجیل داشته باشد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه