ارسال به دیگران پرینت

لغو ناگهانی دیدار ویدیویی نمایندگان مجلس ایران و آلمان

لغو این دیدار از سوی ایران احتمالا به دلیل اعمال تحریم‌های حقوق بشری جدید اتحادیه اروپا علیه برخی مقامات نظامی در ایران بوده است.

لغو ناگهانی دیدار ویدیویی نمایندگان مجلس ایران و آلمان

دیدار ویدیویی میان نمایندگان پارلمان آلمان و مجلس شورای اسلامی ایران کوتاه زمانی پیش از قرار تعیین شده، از سوی ایران لغو شد. هیچ دلیلی از سوی ایران برای لغو این دیدار اعلام نشده است.

به گزارش دویچه وله؛ بیژن جیرسرایی، نماینده ایرانی تبار پارلمان آلمان از حزب دموکرات‌های آزاد FDP ضمن اعلام این خبر به سایت خبری اشپیگل گفت که حدس می‌زند لغو این دیدار از سوی ایران به دلیل اعمال تحریم‌های حقوق بشری جدید اتحادیه اروپا علیه 8 تن از مقامات ارشد نظامی در ایران بوده است.

جیرسرایی به پرتال خبری اشپیگل گفت، با لغو دیدار نمایندگان ایران و آلمان که از مدتها پیش برنامه‌ریزی شده بود، احتمالا تا پس از ماه سپتامبر (شهریور) و انتخابات پارلمانی آلمان، دیدار دیگری میان این نمایندگان صورت نخواهد گرفت.

گروه پارلمانی ایران و آلمان بخشی از شبکه جهانی نمایندگان مجالس سراسر دنیاست که برنامه‌های آن از سوی مجلس آلمان تنظیم می‌شود. این دیدارها گاه همراه با موضوعات انتقادی نیز هست. موضوعات حقوق بشری از مواردی است که همواره مورد بحث نمایندگان آلمان در دیدار با همتایان ایرانی‌شان بوده است.

سال گذشته به دلیل شیوع کرونا دیداری میان نمایندگان ایران و آلمان صورت نگرفت.

بنا به این گزارش، بیژن جیرسرایی، نماینده پارلمان آلمان قرار بوده درباره ناهید تقوی زندانی دوتابعیتی صحبت کند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه