ارسال به دیگران پرینت

قیچی طارمی گل یک بازیکن ایرانی به چلسی نیست +عکس

داستان قیچی برگردان میان ایرانی‌ها و چلسی خیلی هم تازه نیست؛ قصه چهل‌وخورده‌ای ساله است

قیچی طارمی گل یک بازیکن ایرانی به چلسی نیست +عکس

1️⃣ دیشب که مهدی طارمی آن قیچی برگردان دیدنی را به چلسی زد، به نخستین ایرانی بدل شد که در دور یک‌چهارم پایانی یک لیگ‌اروپایی گل زده و البته آن‌هم چه‌گلی.

2️⃣ اما همه یادمان بود که این اولین گل یک بازیکن ایران در لیگ‌قهرمانان اروپا و به چلسی نیست؛ پیش‌از او علی دایی هم به این چلسی دو گل زده‌بود- البته در مرحله گروهی.

 

3️⃣ و البته همان موقع که از قیچی برگردان طارمی سر کیف آمدیم یادمان افتاد که چندماه پیش علی‌رضا جهانبخش، بازیکن ایرانی تیم برایتون انگلیس هم به چلسی و در لیگ‌برتر انگلیس، با قیچی برگردان گل زده‌بود. 

4️⃣ حالا اما یه یادمان آمده که یک‌بار چلسی در دهه ۵۰، سال ۱۳۵۲، در آغاز اوج‌گیری فوتبال باشگاهی و ملی ایران، برای چندبازی دوستانه به ایران سفر می‌کند.چلسی دوسال پیش‌‌از آن قهرمان اروپا شده‌بود.

 

چلسی دقیقه ۱۸ به پرسپولیس گل می‌زند؛ چه کسی گل می‌زند؟ تامی بالدوین، ستاره تازه چلسی آن هم با یک قیچی. اما این قیچی را ایرج سلیمانی در دقیقه پایانی بازی با یک شوت سرکش پاسخ داد و آبی‌پوشان لندنی و سرخ‌های تهران ۱-۱ مساوی کردند- پرسپولیس همان به آبی‌‌های تهران تاج، شش‌گل زده‌بود.

6️⃣ چلسی در همین سفر تاج(استقلال کنونی) را یک به هیچ برد؛ هرچند در آن بازی حسن روشن حسابی درخشید و یک گل‌ ص۱۰۰درصد را به تیز زد. چلسی ولی از یک تاجی هم گل خورده؛ سلطان علی جباری که دو روز بعد در قالب تیم منتخب تهران، یک‌گل زیبا به چلسی زد و تهرانی‌ها، لندنی را یک‌هیچ بردند.

7️⃣ طارمی پنجمین ایرانی‌است که به چلسی گل زده و گلش ششمین گل ایرانی‌ها به لندنی‌ها بود؛ طارمی سومین پرسپولیسی‌است که به آبی‌های لندن گل می‌زند و البته قیچی او سومین قیچی برگردان گل‌شده‌ای است که میان ایرانی‌ها و باشگاه چلسی ردوبدل شده.

 

منبع : روزآرزو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه