ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین

پس از صعود شاخص‌های بورس در روز گذشته فعالان بازار امروز با امیدواری بیشتری به استقبال معاملات می‌روند.

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین

پس از صعود شاخص‌های بورس در روز گذشته فعالان بازار امروز با امیدواری بیشتری به استقبال معاملات می‌روند.

برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه ۲۵ فروردین- به بررسی روند بازار دیروز می‌پردازیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۱۸ هزار و ۴۵۷ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسید تا پس از یازده روز سبزپوش شود. شاخص کل هم‌وزن نیز ۵۰۹ واحد بالا آمد و در رقم ۴۳۵ هزار و ۲۳۱ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۴۳ واحد رشد و به رقم ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد رسید.

روز گذشته شاخص‌ بورس پس از ۱۱ روز صعودی شد و بالاخره تابلوی بازار رقم‌های سبزرنگ را هم نمایش داد. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز دوشنبه افزایش یافت و ارزش صف‌های فروش کمتر شد. علاوه بر این برای اولین بار در سال جدید خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد و شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و رشد تقاضای حقیقی دیگر اتفاق مهم معاملات دیروز بود.

با آنکه در میان نمادهای سبزپوش تعداد نمادهای بزرگ بیش از نمادهای کوچک و متوسط بازار بود اما شاخص هم وزن نیز صعود کرد. بنابراین با توجه رشد تقاضای حقیقی انتظار می‌رود بورس آخرین روز کاری هفته را نیز صعودی پشت سر بگذارد. اما دو نکته را باید مد نظر قرار داد. نخست آن که یکی از اصلی‌ترین علل رشد قیمت‌ها انتشار خبر تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس بود. چنانچه این تزریق صورت نگیرد نه تنها از حجم تقاضای بازار کاسته می‌شود بلکه بر بی‌اعتمادی و خروج سهام‌داران می‌افزاید. نکته دوم تاثیر عوامل بیرونی و ریسک‌های سیستماتیک بازار بر روند شاخص‌های بورس است. بورس تهران نشان داده که همواره حساسیت بالایی نسبت به اخبار سیاسی خصوصا مسائل مربوط به سیاست خارجی کشور دارد، در نتیجه در صورتی که ریسک‌های سیستماتیک افزایش یابند تاثیر منفی بر روند بازار سهام خواهند داشت.  

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ۲۴ هزار میلیارد تومان پول تزریق شده به بورس رو حقوقی ها هاپولی کردن و یه آبم روش. هیچ نهادی و شخصی هم بر این پول تزریق شده ی به فنا رفته هیچگونه نظارتی نداره. بورس دیگه بورس نخواهد شد.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه