ارسال به دیگران پرینت

خرما در ماه رمضان گران نمی‌شود

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: امسال نخل کاران پر محصول بودند و بیش از یک میلیون و 200 هزار تن تولید کردند، علاوه بر آن انبارها هم پر است و مشکلی برای تامین در ماه مبارک رمضان نیست.


خرما در ماه رمضان گران نمی‌شود

محسن رشید فرخی در مورد خرمای ماه مبارک رمضان گفت: امسال سال پر محصول برای نخل کاران کشور بود و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن خرما در کشور تولید شد و هیچ مشکلی برای تامین نیاز خرما در ماه رمضان وجود ندارد.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران افزود: علاوه بر آن خرما به اندازه کافی در سردخانه های کشور برای ماه رمضان موجود است که کیفیت مناسبی دارند از آنجایی که سرانه مصرف در کشور ثابت بوده، نیاز کشور به خوبی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت خرما از سوی تولید کننده در دو سال گذشته افزایش بسیار جزئی داشته، اضافه کرد: امیدواریم که در توزیع سطح شهر هم قیمت خرما منصفانه به دست مردم برسد.

وی با بیان اینکه خرمای پرمصرف در ماه رمضان خرمای مضافتی است، گفت: در حال حاضر قیمت خرمای مضافتی در مبدا ۲۱ تا ۲۲ هزارتومان است و تعیین قیمت آن برای مصرف کننده توسط ستاد تنظیم بازار صورت می‌گیرد.

فرخی تاکید کرد: آمادگی داریم به هر میزانی که ستاد تنظیم بازار، جهاد کشاورزی و وزارت صمت اعلام می کنند ، خرما به نرخ مصوب تحویل دهیم.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران تصریح کرد: تعدادی غرف در میادین میوه و تره‌بار شهرداری نیز در اختیار توزیع کنندگان خرما قرار می گیرد تا خرما به صورت مستقیم در ماه رمضان در میادین هم عرضه شود و به اندازه کافی سر سفره‌های ماه رمضان مردم قرار گیرد.

پیش از این رئیس سامان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به وضعیت تامین کالاهای اساسی در ماه رمضان گفت: «خرما در ماه رمضان گران نمی‌شود.»

ایران دومین کشور تولید کننده خرما در جهان است سالانه بیش از یک میلیون تن تولید دارد و تقریبا 7.7 درصد کل صادرات جهان را تشکیل می دهد. مصر در جایگاه نخست و کشورهای عربستان و عراق در رتبه‌های سوم و چهارم جهان قرار گرفته‌اند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه