ارسال به دیگران پرینت

وزیر راه: یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی در کشور شناسایی شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور شناسایی شده و فهرست آن در اختیار سازمان مالیاتی قرار گرفته است، سامانه ثبت املاک و اسکان را راهی برای تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن معرفی کرد.

وزیر راه: یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی در کشور شناسایی شد

محمد اسلامی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین عملیات احداث یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در اسلامشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال مردم برای ورود به سامانه ثبت املاک و اسکان بیان داشت: در مقابل تلاش و تهاجمی که افرادی ناآگاهانه و متاثر از فعالیت ضد انقلاب و کسانی که به سوداگری، تلاطم و سفته‌بازی در بازار مسکن مشغول هستند، مردم استقبال خوبی از ثبت نام در سامانه ثبت املاک و اسکان داشتند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مهلت پیش بینی شده برای اجرای این طرح مناسب است و هم اینک برای تحمل سامانه از آخرین شماره کد ملی نوبت بندی کرده‌ایم.

اسلامی با بیان اینکه مردم باید بدانند که اجرای این طرح به نفع آن‌ها است و امتیازی برای دولت نیست، تاکید کرد: دولت و مجلس باید کاری می‌کردند تا جریان پولی بازار مسکن سامان‌دهی شود و اجرای این طرح نقطه آغازی برای تحقق این مهم است.

وی با اشاره به اینکه منافع سرمایه‌گذاران بخش مسکن با اجرای این طرح به مخاطره نمی‌افتد، گفت: مهم این است که بتوانیم با ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری برای خارج کردن پول‌هایی که برای سوداگری است، بتوانیم بازار مسکن را آرام کنیم تا عرضه و تقاضا متعادل شود.

به گزارش ایرنا، در راستای اجرای «ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب پنجم آذرماه ۹۹ مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند. مهلت قانونی تعین شده برای انجام خوداظهاری از زمان شروع، ۲ ماه است.

در ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم آمده است: واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره۷ ماده ۱۶۹مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد. 

سال دوم، معادل یک دوم مالیات متعلقه؛ سال سوم، معادل مالیات متعلقه و سال چهارم به بعد، معادل یک و نیم (۱.۵) برابر مالیات متعلقه خواهد بود.

به موجب بند ۱۲ ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات ­های مستقیم مصوب ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۴، ماده( ۵۴ مکرر) به قانون الحاق شد.

وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد تسهیل خوداظهاری افراد در سامانه ملی املاک و اسکان، برنامه کاربردی سامانه https://amlak.mrud.ir/amlak.apk را در دسترس عموم قرارداد. 

این وزارتخانه برای ایجاد سهولت در خوداظهاری افراد در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، اپلیکیشن (برنامه کاربردی) این سامانه را به آدرس https://amlak.mrud.ir/amlak.apk برای گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید در دسترس عموم قرار داده است.

همچنین دارندگان سیستم عامل ios می‌توانند از طریق مرورگر سافاری خود به سایت املاک و اسکان به نشانی https://amlak.mrud.ir/authenticate مراجعه و از طریق گزینه Add to Homescreen نسخه وب اپلیکیشن سامانه را بر روی گوشی خود نصب کنید.

امروز همزمان با چهل و دومین سالگرد افتتاح حسابِ ١٠٠ امام خمینی(ره)، کلنگ احداث یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی توسط وزیر راه و شهرسازی و با حضور استاندار تهران در واوان شهرستان اسلامشهر بر زمین زده شد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه