ارسال به دیگران پرینت

متخصص عفونی: کرونا در موج چهارم افراد سن پایین را درگیر می‌کند

رییس بخش عفونی بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند گفت: ویروس کرونا در موج چهارم افراد دارای سن پایین و زیر ۴۰ سال را درگیر می‌کند و بیماری آنان نیز شدید است.


متخصص عفونی: کرونا در موج چهارم افراد سن پایین را درگیر می‌کند

مسعود ضیایی افزود: اکنون با شرایط خیلی خاصی روبه‌رو هستیم و در این شرایط که موج چهارم شروع شده، خیلی از افراد دارای سن پایین و زیر ۴۰ سال مبتلا می‌شوند و حتی بیماری را شدید می‌گیرند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وی اظهار داشت: دوره نهفتگی بیماری به نوعی کوتاه‌تر شده و وقتی یک نفر مبتلا می‌شود سایر اعضای خانواده هم علایم خود را نشان می‌دهند.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در نتیجه امکان مراقبت توسط سایر اعضای خانواده نیست و اگر قبلا یکی مبتلا می‌شد و ۲ نفر را مبتلا می‌کرد اکنون تمامی اعضای خانواده و به نوعی فامیل مبتلا هستند.

وی افزود: همچنین ترس از بیمارستان باعث شده بیمارانی که بیماری خیلی شدید دارند، دیر مراجعه کنند در نتیجه کارشان به آی سی یو و درمان‌های خاص بیفتد و احتمال بهبودشان کمتر و متاسفانه باعث مرگ و میر بیشتر شود.

ضیایی اظهار داشت: این بیماری را به دلیل سرعت پیشرفت آن جدی بگیریم و اگر علایمی داریم به مراکز درمانی مراجعه کنیم، درمان‌های خودسرانه را کنار بگذاریم و درمان‌های علمی را انجام دهیم.

وی گفت: به علایم هشدار که تنگی نفس، درد قفسه سینه، تب و تنفس سریع است، دقت کنیم و اگر کسی مثبت است یا با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته، حتما از ۲ ماسک متفاوت و جنس متفاوت استفاده کند، رفت و آمد نداشته باشد و قرنطینه شود تا هرچه زودتر می‌توانیم چرخش ویروس را کم کنیم.

رییس بخش عفونی بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند افزود: ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و خواهش ما از هموطنان این است که در خانه بمانند، دوره‌های قرآن را به صورت مجازی برگزار و برای سلامت هموطنان، کادر درمان و کنترل بیماری دعا کنند همچنین از تجمعات در این ماه مبارک خودداری شود تا ان‌شاءالله بتوانیم با هم این پیک را پشت سر بگذاریم.

وی گفت: متاسفانه نسبت به قبل از سال نو موارد مثبت بیماری در کشور ۳۰ برابر و موارد مرگ و میر حداقل سه برابر افزایش پیدا کرده است یعنی ۷۰۰ نفر به ۲۱ هزار نفر و از ۷۰ به ۱۹۰ مرگ و میر رسیده که روند به صورت خیلی سریع و لگاریتمی بالا می‌رود.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است.

خراسان جنوبی که آذر ۹۹ پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت و با کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا تا اسفند ماه مواجه بود، اکنون چهار شهرستان قرمز، ۶ شهرستان نارنجی و یک شهرستان زرد رنگ دارد. هیچ شهرستانی در این استان آبی (کم‌خطر) نیست.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه