ارسال به دیگران پرینت

بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس تغییری نیافت

علی‌رغم انتقادات برخی از نمایندگان مجلس به بودجه شرکت¬های دولتی و حتی گزارشات دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در این موضوع؛ لایحه بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۰ بدون هیچ تغییری در مجلس مصوب شد.

بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس تغییری نیافت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی  دولت به نقل از  سازمان برنامه و بودجه کشور، مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه در جلسه‌ای  با حضور رییس، ‌مدیران و معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور به ارائه گزارشی از نحوه ارائه لایحه بودجه شرکت¬های دولتی به مجلس و تصویب نهایی آن پرداخت.

وی با اشاره به این که لایحه بودجه شرکت‌های دولتی طبق قانون (تبصره الحاقی به ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) در ۱۵ آبان ماه سال ۱۳۹۹ تقدیم مجلس شورای اسلامی شد،‌گفت: بودجه ۳۸۲ شرکت دولتی که در سال ۱۳۹۹، مبلغ ۱۴۳۶۳ میلیارد ریال بود، پس از شفاف‌سازی و تدقیق بیشتر در لایحه بودجه شرکت¬های دولتی در سال ۱۴۰۰، به مبلغ  ۱۵۶۱۹میلیارد ریال افزایش یافت. البته در مجلس شورای اسلامی تعداد شرکت‌ها به ۳۸۷ مورد (به انضمام شرکت‌هایی که سازمان خصوصی‌سازی آنها را به دولت عودت داده بود) اضافه شد و مبلغ بودجه به ۱۵۷۱۳ میلیارد ریال افزایش یافت.

خانلو افزود: بدین ترتیب نه تنها بودجه شرکت¬های دولتی در مجلس دستخوش تغییر نشد، بلکه به دلیل افزایش اعتبارات صدا و سیما و کانون پرورش فکری،‌ مبلغ آن ۰,۶ درصد هم افزایش یافت.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دولت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه