ارسال به دیگران پرینت

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مرغ ثبت شد

گزارش های رسمی از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مرغ در پایان سال گذشته خبر می دهد، هر چند که در بازار قیمت ها تا بیش از این میزان نیز افزایش داشته است.

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مرغ ثبت شد

گزارش های رسمی از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مرغ در پایان سال گذشته خبر می دهد، هر چند که در بازار قیمت ها تا بیش از این میزان نیز افزایش داشته است. 

به گزارش ایسنا، بازار مرغ در سال گذشته به ویژه در نیمه دوم سال نوسان زیادی را پشت سر گذاشت؛به طوری  افزایش قیمت ها و تشکیل صف های طولانی را به همراه داشت و نحوه مدیریت بازار از سوی مسئولان مربوطه به گونه ای نبود که موجب ساماندهی آن شود. حتی در ابتدای سال جاری این آشفتگی بازار همچنان ادامه داشته و بحث هایی در رابطه با افزایش مجدد قیمت این کالای مصرفی و مورد نیاز مردم به دیلیل برخی مشکلات مطرح است. 
در همین راستا مروری بر گزارش رسمی مرکز آمار از وضعیت تورم و افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در رابطه با قیمت مرغ قابل تامل است. 
* جزئیات آماری  افزایش ١٠٠ درصدی قیمت مرغ
بر اساس این آمار قیمت مرغ در سال گذشته در پایان اسفند ماه قیمت به طور متوسط تا هزار تومان ثبت شده است، در حالی که  قیمت این کالا در بازار تا بیش از ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان هم رسیده بود. 

اسفند سال ۱۳۹۸ قیمت هر کیلومرغ به طور متوسط ۱۲هزار و ۸۰۰ تومان بوده که در اسفند ماه سال قبل تا ۱۰۰.۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

قیمت مرغ در ۱۲ ماهه سال گذشته از این قرار بوده که بطور متوسط در فروردین ماه ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان، اردیبهشت ۱۱ هزار، خرداد ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان، تیر ماه ۱۷ هزار و ۲۰۰، مرداد ۱۷ هزار و ۹۰۰، شهریور ۱۸ هزار و ۱۰۰، مهر ۱۹ هزار و ۲۰۰، آبان ۲۴ هزار و ۲۰۰، آذر ۲۷ هزار و ۳۰۰، دی ۲۱ هزار، بهمن ۲۳ هزار و اسفند ماه ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت خورده است.

در رابطه با چرایی افزایش قیمت مرغ در کنار عدم مدیریت صحیح بازار و تولید آن بحث نهاده های تولید و مشکلاتی که در رابطه با ترخیص آن از گمرک وجود دارد مطرح است. 
این در حالی است که بررسی آمار نشان می دهد در سال گذشته از بین کالاهای اساسی این سه قلم ذرت، جو و کنجاله سویا به عنوان خوراک دام و طیور  بوده که حجم بالایی از واردات و تا بیش از ۵۰ درصد را به خود اختصاص داده بود و بیش از ۱۳ میلیون تن به ارزش بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار از این اقلام با ارز ٤٢٠٠ تومان وارد شده است. 
از سویی در حال حاضر حجم بالایی از کالای اساسی دپو شده در گمرک به این سه قلم اختصاص داشته و بالغ بر سه میلیون تن جو، ذرت و سویا در گمرک و بنادر موجود است. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      انشاالله که افزایش قیمت مرغ با طول عمر مسولان مقصر رابطه معکوس داشته باشد

    • ناشناس ارسالی در

      در تعطلات عید سال گذشته نوروز 99 من مرغ را کیلویی 10500 تومان خریدم

    • سیامک ارسالی در

      به این میگن سیاست شیخیه البته از نوع انگلیسی

    • ناشناس ارسالی در

      11هزارتومان تا35هزارتومان کجامی شود100درصدمی شود300درصد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه