ارسال به دیگران پرینت

پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 | چراپلوسی از بازنشستگی منصرف شد؟

طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور قصد داشت بازنشسته شود اما شوک و نگرانی وی بعد از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات سال 2016 باعث شد از این تصمیم صرف‌نظر کند.

پیروزی ترامپ در انتخابات 2016   |   چراپلوسی از بازنشستگی منصرف شد؟

 «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصد داشت بازنشسته شود اما پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶ باعث شد از این تصمیم صرف نظر کند.

«سوزان پیج» خبرنگار روزنامه آمریکایی «یواس ای تودی» در کتابی درباره پلوسی که هنوز به بازار نیامده، نوشته «بعد از سه دهه فعالیت به عنوان عضو کنگره از کالیفرنیا که تقریباً نیمی از آن به عنوان رهبر دموکرات های مجلس بود، پلوسی گفت که در حال آماده شدن برای استراحت، عشق ورزیدن به نُه نوه خود و شاید نوشتن خاطراتش بود». 

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، این کتاب شامل ۱۰ مصاحبه با پلوسی و ۱۵۰ نفر از دوستان و دشمنان سیاسی و افراد نزدیک خانواده وی است.

در این کتاب از اطمینان پلوسی درباره پیروزی «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ نوشته و گفته شده که او قصد داشت از فعالیت طولانی کاری خود بعد از روی کار آمدن کلینتون، فاصله بگیرد زیرا اطمینان داشت سیاست هایش توسط او حفظ خواهد شد.

او در مصاحبه با این خبرنگار از شوکی گفته که بعد از شنیدن پیروزی ترامپ در انتخابات به وی وارد شده است.

پلوسی تا قبل از انتخاب «کامالا هریس» به عنوان معاون رئیس جمهور در آمریکا، بلندپایه ترین مقام زن در تاریخ دولت آمریکا محسوب می شد.

به گزارش هیل، مشخص نیست که پلوسی بعد از رفع شدن نگرانی اش، برنامه ای برای بازنشستگی در آینده نزدیک دارد یا خیر.

 پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سابقه ای طولانی از اختلافات و مشاجره با ترامپ بر سر موضوعات مختلف در دوران ریاست جمهوری وی دارد. وی در دوران بحران انتخاباتی آمریکا و عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ، گفته بود برای خروج وی از قدرت لحظه شماری می کند.

پلوسی همچنین گفته بود: «قصد دارم او را از آنجا (دفتر کار ترامپ در کاخ سفید) با مو و دست های کوچک و پاهایش بگیرم و بیرون بکشم».

او بعد از حادثه حمله مرگبار طرفداران ترامپ به کنگره هم روند استیضاح وی را کلید زد و در مجلس تحت کنترل دموکرات ها به تصویب رساند اما ترامپ در نهایت در سنا تبرئه شد.

 

 

منبع : برخط نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه