ارسال به دیگران پرینت

عراقچی:

نشانه‌های از آمریکابه سمت برداشتن تحریم‌های کامل بروز کرده است

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: نشانه هایی بروز کرده است که آمریکایی ها در حال بررسی مواضع خودشان و حرکت به سمت برداشتن تحریم های کامل هستند؛ ولی ما هنوز در موقعیتی نیستیم که قضاوت کنیم و هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده است. عراقچی افزود: تصور می کنم که ما مسیر طولانی تری را در پیش داریم؛ اگرچه که حرکت ما حرکت رو به جلوست و فضای مذاکرات فضای سازنده ای است.


 نشانه‌های از  آمریکابه سمت برداشتن تحریم‌های کامل بروز کرده  است

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با پرس.تی.وی اعلام کرد که تا وقتی آمریکا تمام تحریم های خودش را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت های هسته ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می شود و نه حتی روند کاهشی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تا وقتی آمریکا تمام تحریم های خودش را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت های هسته ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می شود و نه حتی روند کاهشی پیدا می‌کند، اظهار داشت: غنی سازی ۲۰ درصد ما اکنون با سرعتی حتی فراتر از سرعتی که مجلس شورای اسلامی در قانون خودش پیش بینی کرده بود، پیش می رود و مواد غنی شده ۲۰ درصد در حال تولید است.

عراقچی افزود: این روند به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که توافقی به دست بیاید و بر اساس آن آمریکا تمامی تحریم های خودش را بردارد و همانطور که بارها ذکر شده در یک مرحله همه تحریم ها باید برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه گفت وگوی ما با اروپایی ها، روسیه و چین ادامه دارد، گفت: اینکه بعضا گفته می شود این گفت وگوها با اروپاست و اروپایی ها هم از آن سو با آمریکا صحبت می کنند، صحیح نیست. ما اینجا با مجموعه کشورهای عضو فعلی برجام یعنی سه کشور اروپایی، روسیه و چین و اتحادیه اروپا که هماهنگ کننده برجام است، مذاکره می کنیم و آنها هم از سمت دیگر با آمریکایی ها به شیوه ای که خودشان می دانند، گفت وگو و نتایج را منتقل می کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده ایرانی در نشست کمیسیون برجام اضافه کرد: نشانه هایی بروز کرده است که آمریکایی ها در حال بررسی مواضع خودشان و حرکت به سمت برداشتن تحریم های کامل هستند؛ ولی ما هنوز در موقعیتی نیستیم که قضاوت کنیم و هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده است.

عراقچی افزود: تصور می کنم که ما مسیر طولانی تری را در پیش داریم؛ اگرچه که حرکت ما حرکت رو به جلوست و فضای مذاکرات فضای سازنده ای است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سیدرضاحسینی ارسالی در

      اینگونه بیانات ازطرف معاون سیاسی وزارت خارجه یعنی آقای عراقچی فقط جنبه انتخاباتی داره،یعنی میخوان روندانتخابات را مهندسی کنند و به نفع حزب وگروه ونحله خودشون جلوببرند. این آقای عراقچی مشخص بودکه عامل مستقیم یا غیرمستقیم امریکا و غربیهاست،همونطورکه وزارت خارجه هم همین حالت را داشته و داره. ملت ایران این مسائل را بادقت دنبال میکنند اما گول این شیادی ها و سیاست بازیها را نمی خورند، ملت ایران یادشان میماندکه چه کسانی به آرمانها و دین و اقتصادکشورخیانت کردند، و برای محاکمه اینها روزشماری میکنند.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه