ارسال به دیگران پرینت

کرونا در اروپا | محدودیت‌های کرونایی درانگلیس رو به کاهش است

نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه ادعا کرد که شروط لازم برای اجرای گام دوم نقشه راه خروج از قرنطینه محرز شده و از دوشنبه آینده محدودیت‌های کرونایی بیشتری در این کشور برداشته می‌شود. وی اعلام کرد که از ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) تمام فروشگاه‌های غیر خوراکی، سالن‌های آرایش، کتابخانه‌ها، پارک‌ها و باغ‌وحش‌ها بازگشایی خواهند شد، مراکز پذیرایی مانند رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز آماده پذیرایی در فضای باز خواهند بود.


 کرونا در اروپا  |  محدودیت‌های کرونایی درانگلیس رو به کاهش  است

نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه ادعا کرد که شروط لازم برای اجرای گام دوم نقشه راه خروج از قرنطینه محرز شده و از دوشنبه آینده محدودیت‌های کرونایی بیشتری در این کشور برداشته می‌شود.

بوریس جانسون در نشست روزانه خبری اعلام کرد که از ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) تمام فروشگاه‌های غیر خوراکی، سالن‌های آرایش، کتابخانه‌ها، پارک‌ها و باغ‌وحش‌ها بازگشایی خواهند شد، مراکز پذیرایی مانند رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز آماده پذیرایی در فضای باز خواهند بود. همچنین گردهمایی‌های بیرون از خانه تا حداکثر ۶ نفر و شرکت در مراسم عروسی و ختم تا ۳۰ نفر مجاز است.

گام بعدی نقشه راه خروج از قرنطینه دولت، در ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) تعریف شده که قرار است محدودیت‌ها علیه سفرهای خارجی برداشته شود.

جانسون امیدوار است تا ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد ۱۴۰۰) اوضاع در مسیری حرکت کند که عمده محدودیت‌ها معاشرتی برداشته شود و زندگی به روال قبل بازگردد.

وی ۱۶ دی ماه گذشته با اشاره به شیوع افسارگسیخته گونه جدید ویروس کرونا، کشور را برای سومین بار وارد قرنطینه سراسری کرد. آن زمان آمار مبتلایان به کرونا روزانه به ۶۰ هزار نفر رسیده بود. او اینک می‌گوید که کاهش هر مرحله از محدودیت‌های کرونایی به کاهش آمارهای کرونایی در کشور بستگی دارد.

نخست وزیر انگلیس برای کاهش هر مرحله شروطی را تعیین کرده است. تداوم واکسیناسیون کرونا و اینکه شواهد نشان دهد این عملیات نقش موثری در کاهش تعداد افرادی دارد که در اثر کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند و یا جان خود را از دست می‌دهند از شروط اصلی طرح دولت جانسون عنوان شده است.

نخست وزیر انگلیس همچنین یادآورشد که شیوع گونه‌های جدید کرونا نباید خطرات اساسی در برداشتن محدودیت‌ها داشته باشد.

او در حالی مسیر رفع محدودیت‌های کرونایی را طی می‌کند که اروپا در آستانه موج سوم همه‌گیری کرونا قرار دارد و پیش‌بینی می شود که آمار ابتلا در هفته‌های آینده روزانه به یک صد هزار نفر برسد. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که موج سوم کرونا شدیدتر از دوره‌های قبل باشد و مقامات بهداشتی برخی دولت‌های اروپایی نسبت به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها هشدار داده‌اند.

نخست وزیر انگلیس دو هفته پیش اذعان کرد که این کشور به رغم پیشبرد برنامه واکسیناسیون سراسری، از موج سوم شیوع کرونا در امان نخواهد بود و مردم در این باره نباید «تردیدی به خود راه دهند». وی عنوان کرد که تجربیات گذشته نشان داده، هنگامی که همه‌گیری کرونا در اروپا اوج می‌گیرد، پس لرزه‌های آن به انگلیس هم سرایت می‌کند.

در همین حال کارشناسان بهداشتی در انگلیس هشدار دادند که هرگونه کاهش زودهنگام محدودیت‌ها پیامدهای جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. جرمی هانت وزیر بهداشت پیشین و رییس کمیته پارلمانی بهداشت انگلیس معتقد است که دولت این کشور نباید تا پیش از رسیدن آمار مبتلایان به زیر یک هزار نفر در روز، محدودیت‌ها را کاهش دهد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۷۶۲ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه