ارسال به دیگران پرینت

نماینده روسیه:

در نشست وین هیچ تماس مستقیمی میان ایران و آمریکا نخواهد بود

نماینده روسیه در وین همچنین بیان کرد: هیچ تماس مستقیمی میان نمایندگان ایران و آمریکا نخواهد بود. ایرانی ها که از تحریم ها رنج برده اند، آماده ارتباط مستقیم نیستند، دست کم نه در این مرحله.


در نشست وین هیچ تماس مستقیمی میان ایران و آمریکا  نخواهد بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین با اشاره به این که مذاکره مستقیمی میان ایران و آمریکا انجام نخواهد شد، گفت که روسیه آماده است در صورت نیاز تسهیل‌گر این مذاکرت باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در گفت‌وگو با این شبکه درباره مذاکرات روز سه شنبه وین که راجع به توافق هسته‌ای انجام خواهد شد، گفت که روسیه آماده است اگر از آن درخواست شود، مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا را درباره توافق هسته‌ای تسهیل کند. 

نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه شنبه در وین برگزار می شود و اتحادبه اروپا هماهنگ کننده آن خواهد بود. سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است به عنوان طرف ایجاد ارتباط  عمل کند اما اولیانوف می‌گوید:«این نفی کننده امکان و ضرورت تماس ها به شکل های دیگر و بدون به زحمت انداختن نمایندگان اتحادیه اروپا نیست. ما مذاکرات را جایی که لازم باشد، بر اساس چگونگی تحولات تسهیل خواهیم کرد». 

نماینده روسیه در وین همچنین بیان کرد: هیچ تماس مستقیمی میان نمایندگان ایران و آمریکا نخواهد بود. ایرانی ها که از تحریم ها رنج برده اند، آماده ارتباط مستقیم نیستند، دست کم نه در این مرحله. 

او در ادامه تصریح کرد که روسیه به عنوان عضوی از برجام، خواهان احیای کامل توافق بوده و آماده است تمام اقدامات لازم را که رسیدن به توافق هایی واقعی را تسهیل می کند، انجام دهد. 

 

پیشتر عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این باره گفته بود: ما در وین هیچ گونه مذاکره ای را با آمریکا چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشورهای عضو ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان برای بازگشت به برجام را به آن ها اعلام خواهیم کرد. شرط ما این هست که اول آمریکا همه تعهدات برجامی اش را انجام دهد و همه تحریم ها را بردارد و بعد از آن ما راستی آزمایی می‌کنیم و  برمی‌گردیم.

عراقچی ادامه داد: اگر کشورهای ۱+۴ توانستند آمریکا را به هر روشی که می دانند راضی کنند ما به همان مسیر عمل می‌کنیم. گفت‌وگوها در وین کاملا فنی هست؛ در مورد تحریم هایی که باید برداشته شود، در مورد اقداماتی که باید انجام شود، در مورد ترتیب این ها و اینکه آمریکا باید اول انجام دهد و راستی آزمایی شود.

وی تاکید کرد: ما هیچ طرح یا پیشنهاد گام به گام را نه داریم و نه قبول می‌کنیم از نظر ما یک گام بیشتر وجود ندارد و آن گامی هست که تمامی تحریم هایی را که در دوران ترامپ مجددا اعمال شد ، یا جدیدا اعمال شد یا برجسب آن ها عوض شد باید توسط آمریکا برداشته شود ،  ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و بعد به تعهدات‌مان برمی‌گردیم.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه