ارسال به دیگران پرینت

اولین پلیس شهید در سال 1400

اولین شهید پلیس افتخاری شیراز در سال ۱۴۰۰ با حضور مسئولان استان فارس تشییع و به خاک سپرده شد.

اولین پلیس شهید در سال 1400

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: محمد حسین دهقانی اولین شهید سال جدید ناجا در استان فارس است که اعضای بدنش به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

به گزارش رکنا، او، بیان کرد: ۱۲ فروردین ماه سال امسال ماموران انتظامی کلانتری ۱۸ ولیعصر شیراز به همراه یک نفر از اعضای پلیس افتخاری حین گشت‌زنی در خیابان شهید رادفر به یک دستگاه موتورسیکلت که پلاک آن مخدوش بود مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

سردار حبیبی، تصریح کرد: پس از توقیف موتورسیکلت، در بررسی شماره پلاک و استعلام از سامانه پلیس آگاهی، یک دستگاه سواری دنا با این مامور فداکار و راکب موتورسیکلت برخورد کرده و سریعا متواری می شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این حادثه محمدحسین دهقانی ۳۱ساله از اعضای پلیس افتخاری و راکب موتورسیکلت که به شدت مجروح شده و راهی بیمارستان می شوند، ادامه داد: این نیروی پرتلاش و فداکار در بیمارستان به شهادت رسید که اعضای پیکر مطهرش به بیماران نیازمند اهدا شد.

او، افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند راننده ۴۵ساله خودرو دنا را کمتر از یک روز شناسایی و دستگیر کنند.

سردار حبیبی، با اشاره به اینکه در سوابق راننده دستگیر شده جرایمی از جمله تجاوز به عنف، حمل مواد مخدر، مشارکت در قتل و سرقت های متعدد به چشم می خورد، اضافه کرد: در این خصوص با هماهنگی مقام قضایی پرونده تشکیل شد که علت تصادف در دست بررسی است.

او، با بیان اینکه حال راکب موتورسیکلت نیز وخیم است گفت: پلیس با کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت شوند بدون اغماض و برابر قانون به شدت برخورد می کند.

شهید محمدحسین دهقانی پس از تشییع در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در گلزار شهدای دالرحمه به خاک سپرده شد.

اولین پلیس شهید در سال 1400 کیست؟! / شیراز ماتم زده شد

وازدهم فروردین سال جاری ماموران کلانتری 18 شیراز حین گشت‌زنی و تامین امنیت شهر به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند.

ماموران حین بررسی موضوع، توسط خودروی یک قاچاقچی مورد حمله قرار گرفته و محمدحسین دهقانی؛ پلیس افتخاری شیراز که با ماموران گشت در حال همکاری بود مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

راننده خودرو مذکور ساعتی پس از این حادثه توسط پلیس دستگیر و در منزل متهم مشروبات و آلات و ادوات ساخت مشروب کشف و ضبط شد.

متاسفانه محمدحسین دهقانی؛ پلیس افتخاری شیراز، امروز (پانزدهم فروردین) در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده و اعضای پیکر مطهرش به بیماران نیازمند اهدا شد.

به این ترتیب، این شهید به عنوان نخستین شهید نیروی انتظامی در سال 1400 لقب گرفت.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه