ارسال به دیگران پرینت

درد عضلانی حداقل به مدت شش ماه در بهبودیافتگان کرونا ادامه دارد

بسیاری از بیمارانی که از ویروس کرونا بهبود یافته اند، پس از بهبودی از کرونا تا مدت ها، همچنان احساس خستگی می‌کنند، به طوری که ادامه زندگی روزمره برای آن‌ها دشوار است، علامتی که تصور می‌شود از اثرات نسبتا پایدار کرونا است.

درد عضلانی حداقل به مدت شش ماه در بهبودیافتگان کرونا ادامه دارد

بسیاری از  بیمارانی که از ویروس کرونا بهبود یافته اند، پس از بهبودی از کرونا تا مدت ها، همچنان احساس خستگی می‌کنند، به طوری که ادامه زندگی روزمره برای آن‌ها دشوار است، علامتی که تصور می‌شود از اثرات نسبتا پایدار کرونا است.

برخی پزشکان ژاپنی هشدار می‌دهند، احتمال زیادی وجود دارد که ویروس کرونا مانند ماشه‌ای در بروز علائم جدید عمل کند.

 

دکتر تاکاشی یامامورا در مرکز ملی مغز و اعصاب و روانپزشکی توکیو  توضیح داد: (افرادی که به ویروس کرونا و سایر ویروس‌ها با علامت  سندرم حاد تنفسی (SARS) آلوده شده اند، نیز اغلب سندرم خستگی مزمن را گزارش کرده اند.)

تابستان سال گذشته در یک مجله دانشگاهی در زمینه مغز و اعصاب آمریکا، نشان داده شده است که ME / CFS باعث ایجاد ناهنجاری در سیستم عصبی مرکزی مغز می‌شود که نقش مهمی در شناخت و زبان دارد. حتی پس از خلاص شدن بدن از ویروس، ممکن است یک واکنش ایمنی بیش از حد فعال ایجاد شود که باعث ایجاد واکنش التهابی در مغز شود. گسترش ویروس کرونا باعث افزایش تعداد بیماران ME می‌شود، اما استراحت و درمان زود هنگام می‌تواند مانع شود علائم شدیدتر می‌شوند.

بر اساس تحقیقات ژاپن، یک عارضه جانبی ابتلا به کرونا و کاهش ایمنی در کل بدن وجود دارد که می‌تواند علائمی از جمله خستگی ایجاد کند. اختلال خواب، از دست دادن توانایی تفکر، تمرکز و یادآوری نیز از دیگر موارد است.   درد عضلانی نیز حداقل به مدت شش ماه ادامه دارد و زندگی اجتماعی سالم را برای بیماران سخت می‌کند.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه