ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: مذاکره مستقیم و غیر مستقیم میان ایران و آمریکا در وین صورت نمی‌‎گیرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: طبق قانون اقدام راهبردی گام آتی، راه اندازی کارخانه تولید اورانیوم فلزی است که باید ۵ ماه پس از تصویب اجرا می‌شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: مذاکره مستقیم و غیر مستقیم میان ایران و آمریکا در وین صورت نمی‌‎گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان |  ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود گفت: این کمیسیون امروز صبح با توجه به تحولات برجام و وبینار بین‌المللی در نوروز جلسه‌ای برگزار کرد که میزبان عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و مذاکره کننده کشور بودیم. در این نشست همچنین نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سایر کمیسیون‌ها حاضر بودند.

مذاکره مستقیم و غیر مستقیم میان ایران و آمریکا صورت نمی‌‎گیرد
وی ادامه داد: نمایندگان بر اجرای دقیق و با جزئیات قانون اقدام راهبردی تاکید داشتند و عراقچی توضیحات درباره روند گفت‌وگو‌ها ارائه داد. در روز سه شنبه و در وین، مذاکره مستقیم و غیر مستقیم میان ایران و آمریکا صورت نمی‌‎گیرد. جمهوری اسلامی، ایالات متحده را عضو برجام نمی‌شناسد؛ چون از این توافق خارج شده و به تعهداتش پای بند نبوده است. در این چارچوب تاکید شد تا رفع کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی از جانب جمهوری اسلامی، ایران به تعهداتش باز نخواهد گشت و اجازه حضور آمریکا را در مذاکره‌های ۵+۱ را نمی‌دهد.

عمویی اظهار کرد: نمایندگان تاکید کردند اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را پیگیری می‌کنند و پیگیری سیاست‌های نظام درباره تحولات برجام هم مورد مداقه قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: لغو کلیه تحریم‌ها علیه کشورمان خواست اساسی است که به صورت عملیاتی تحریم‌ها را لغو شده مورد راستی آزمایی قرار دهیم. نمایندگان دیدگاه‌هایشان را طرح کردند و مقرر شد مجلس بر مجموعه روند گفت‌وگو‌ها نظارت کند. بر اساس گفت‌وگو با معاون وزیر خارجه، سیاست‌های کلی نظام و مواضع رهبری در روند آتی مورد توجه خواهد بود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: موضوع توافق همکاری جامع میان ایران و چین که در نوروز و هفتم فروردین ماه امضا شد، امروز با حضور قالیباف در جلسه غیر علنی بررسی شد و تا حدودی در جریان جزئیات آن قرار گرفتیم. همینطور امروز جلسه‌ای از سوی گروه دوستی ایران و چین با حضور مقامات وزارت خارجه برگزار شد.

معاون اقتصادی ظریف به مجلس می‌آید
عمویی بیان کرد: ظهر در کمیسیون امنیت ملی میزبان معاون اقتصادی وزیر خارجه هستیم؛ رویکرد تعامل با کشور‌های مختلف از جمله دولت چین مورد حمایت مجلس است، هر چند مجلس بر جزئیات این برنامه جامع همکاری و روند اجرا و قرارداد‌های ذیل این برنامه نظارت جدی دارد که این مسیر مداوم و پیوسته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز موضوع ما روند مذاکرات بین جمهوری اسلامی و ۴+۱ است و هیچ عضو جدیدی برای آن کمیسیون مشترک آن شناخته نشده است. اخبار و اطلاعاتی می‌گوید طرف‌هایی درخواست حضور در مذاکرات را دارند که از دید ما مبنای حقوقی و سیاسی ندارد. آن‌ها سعی دارند روند گفت‌وگو‌ها را تخریب کنند در حالی که جمهوری اسلامی در مواضع اصولی خود و لغو تحریم‌ها مصر است.

وی یادآور شد: طبق قانون اقدام راهبردی گام آتی بر اساس ماده ۴ قانون، راه اندازی کارخانه تولید اورانیوم فلزی است که باید ۵ ماه پس از تصویب اجرا می‌شد و این یکی از گام‌های آتی کشور خواهد بود.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه