ارسال به دیگران پرینت

TSMC در سه سال آینده ۱۰۰ میلیارد دلار به گسترش ظرفیت تولید اختصاص می‌دهد

TSMC با پیش‌بینی بالا بودن تقاضا برای قطعات نیمه‌هادی، اعلام کرده است که در سه سال پیش رو ۱۰۰ میلیارد دلار برای گسترش ظرفیت تولید و تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌‌کند.

TSMC در سه سال آینده ۱۰۰ میلیارد دلار به گسترش ظرفیت تولید اختصاص می‌دهد

کمبود شدید تراشه در جهان باعث شده است چندین صنعت با مشکلات جدی مواجه شوند. انتظار می‌رود تقاضا برای قطعات نیمه‌هادی در آینده‌ی قابل‌ پیش‌بینی همچنان بالا باشد و تی اس ام سی (TSMC) با اطلاع از این موضوع، اعلام کرده است که می‌خواهد در سه سال آینده بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار روی افزایش ظرفیت تولید و تحقیق‌ و توسعه سرمایه‌گذاری کند.

آن‌طور که تک‌اسپات می‌نویسد، TSMC در بیانیه‌ای گفته است «وارد دوره‌ای از رشد بیشتر می‌شود»؛ چون انتظار دارد فناوری مدرن 5G و سیستم‌های HPC تقاضا برای فناوری‌های نیمه‌هادی این شرکت را در چند سال آینده بالا ببرند. TSMC می‌گوید دنیاگیری ویروس کرونا باعث شده است فرایند تحول دیجیتال از تمامی جوانب شتاب بیشتری پیدا کند.

در ادامه‌ی بیانیه آمده است: «به ‌منظور تطبیق با حجم تقاضا،‌ TSMC انتظار دارد در سه سال آینده به‌منظور افزایش ظرفیت برای حمایت از تولید و تحقیق‌ و توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ی نیمه‌هادی، ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.» TSMC ارتباط نزدیکی با مشتریان دارد تا نیاز آن‌ها را به‌ شکل پایدار برطرف کند. 

TheEdgeMarkets می‌نویسد TSMC برنامه دارد در سال جاری میلادی بین ۲۵ تا ۲۸ میلیارد دلار به تولید تراشه‌های جدید اختصاص بدهد؛ این در حالی است که شرکت تایوانی در سال ۲۰۲۰ بالغ‌ بر ۱۷٫۲ میلیارد دلار به این کار اختصاص داده بود. بدین ترتیب TSMC تصمیم گرفته است بودجه‌ی اختصاص ‌داده‌شده به تولید تراشه‌های جدید را با رشد سالانه‌ی ۴۵ تا ۶۲ درصدی مواجه کند. از طرفی تامز هاردور می‌نویسد TSMC در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۳٫۷۲ میلیارد دلار به تحقیق‌‌و‌توسعه اختصاص داده است؛ یعنی حدودا ۸٫۲ درصد از کل درآمدی که در سال گذشته‌ی میلادی کسب کرد. 

سی. سی. وی، مدیر ارشد اجرایی TSMC، به مشتریان این شرکت گفته است کارخانه‌های TSMC در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیتشان را مورد استفاده قرار داده‌اند؛ اما حتی پر بودن ظرفیت تولید TSMC نتوانسته است تقاضا برای تراشه‌ها را پاسخ‌گو باشد.

در اتفاقی عجیب، ماه گذشته‌ی میلادی شنیدیم TSMC ظرفیت اضافه‌ی کارخانه‌هایش را به مزایده گذاشته است؛ البته با قیمتی بالا. TSMC در کشور مادر خود یعنی تایوان با مشکلاتی مواجه شده است؛ گفته می‌شود خشک‌سالی باعث شده است مقامات رسمی تایوان طرح سهمیه‌بندی آب را اجرایی کنند. سهمیه‌بندی آب می‌تواند روی تولید قطعات نیمه‌هادی اثر منفی بگذارد؛ چون در فرایند تولید آن‌ها به آب زیادی نیاز است. 

بسیاری از بخش‌های بازار، از کارت‌ گرافیک گرفته تا خودرو و لپ‌تاپ‌، به ‌دلیل کمبود تراشه با مشکل مواجه شده‌اند و در همین حین صنعت تراشه به‌شدت تلاش می‌کند اوضاع به حالت عادی بازگردد. گلوبال فاندریز با دو برابر کردن بودجه‌ی گسترش خطوط تولید و رساندن آن به ۱٫۵ میلیارد دلار، یکی از شرکت‌هایی است که می‌خواهد قدم‌هایی مثبت در این زمینه بردارد. 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه