ارسال به دیگران پرینت

زالی: تبعات سفرهای نوروزی در هفته های آینده مشخص خواهد شد | شکل گیری موج چهارم کرونا در کشور محتمل است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه شکل گیری موج چهارم کرونا در کل کشور محتمل است، گفت: سفرهای نوروزی و ترددهای بین شهری به ایجاد این موج، کمک می کند.

زالی: تبعات سفرهای نوروزی در هفته های آینده مشخص خواهد شد |  شکل گیری موج چهارم کرونا در کشور محتمل است

ایرنا: فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه شکل گیری موج چهارم کرونا در کل کشور محتمل است، گفت: سفرهای نوروزی و ترددهای بین شهری به ایجاد این موج، کمک می کند.

«علیرضا زالی» شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی شهرستان پردیس به خبرنگاران توضیح داد: تبعات سفرهای نوروزی در هفته های آینده مشخص خواهد شد و اکنون زود است تا تحلیل قطعی در مورد آثار این سفرها ارائه کنیم.

وی با ابراز رضایت از وضعیت کرونا در شهرستان پردیس، گفت: این شهرستان در ۱۴ ماه گذشته از نظر شاخص های رتبه بندی و رنگ بندی کرونایی جایگاه خوبی نسبت به سایر شهرستانهای تهران داشته و مردم و مسئولان این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کرونا خوب عمل کرده اند.

زالی با اشاره به مشکل فقدان بیمارستان در شهرستان پردیس، اظهار داشت: بیمارستان الغدیر شهر بومهن با کمک خیران در شرف راه اندازی است.

وی افزود: با طی فرآیند صلح حقوقی، بیمارستان الغدیر بومهن به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هبه شده و کارهای اداری و اجرایی در حال اتمام است.

به گفته زالی، طبق تفاهم نامه مشترکی که بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وزارت بهداشت و خیران منعقد شده، بخشی از تامین اعتبارات لازم برای راه اندازی و تجهیز بیمارستان برعهده معاونت توسعه و درمان وزارت بهداشت گذاشته شده است.

وی ادامه داد: جلسه ای با معاونت درمان وزارت بهداشت در تعطیلات نوروز برای این موضوع داشتیم که مقرر شد بازدید حضوری از بیمارستان الغدیر شهر بومهن داشته باشیم تا میزان کمک های تجهیزاتی و اعتباری، برآورد و لحاظ شود.

زالی افزود: در فاز اول راه اندازی بیمارستان، اورژانس، آزمایشگاه و بخش های کلینیکی راه اندازی و در فاز بعدی برای سایر بخش ها اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت برگزاری نماز جمعه در شهرستان های استان تهران، اظهار داشت: شورای سیاست گذاری اقامه نماز در استان همراهی خوبی با همراهی با ستاد ملی مقابله با کرونا دارند و مقرر شده تا بر اساس فرمول عمومی که وزارت کشور و کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی دارد، امکان برگزاری نماز جمعه در شهرستانهای استان تهران بررسی و اعلام می‌شود.

زالی یادآور شد: اعمال محدودیت ها در برگزاری آیین ها مذهبی و نماز جمعه به تناسب رنگ کرونایی هر شهر تعیین می شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمدرضا ارسالی در

      چرامثل پارسال قانون منع سفرو...اجراع نکردیدشماخوب میدونستید که بعدازعیدفاجعه میشه پس بی مسئولتی مسئولین هست نه مردم.مردم تابع دستورات وزارت بهداشت بودن ولی امسال جوری سفرهاروآزادکردن .متاسفم برای وزیربهداشتی که هردفعه بانابودی ویروس نزدیک میشیم بازتصمیمات افتضاح مسئولین دوباره به همون جای اول میرسیم فقط وفقط بی مسئولیتی مسئولین.مردم گناهی ندارن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه