ارسال به دیگران پرینت

پارک ملت تغییر می کند | کاشت گونه های جدید در این بوستان اجرایی می شود.

فرایند بازپیرایی بوستان ملت در منطقه ۳ تهران به منظور تجدید حیات، معاصر سازی و ارتقاء کیفیت محیط برای رسیدن به آینده ای مطلوب با مسائل آتی شهرنشینی در حال اجراست. معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ گفت : در طرح جدید، ویژگی های مبانی طرح و برنامه فیزیکی طرح بازپیرایی پارکها لحاظ شده است که می توان به حفظ هویت پارک و فضاهای با ارزش، دمیدن روح تازه در مجموعه برای جذب شهروندان، ارتقاء کارآیی عملکردهای ناقص موجود و تکمیل آنها و رفع کمبودهای پارک در مقیاس یک پارک شهری اشاره کرد.

پارک ملت تغییر  می کند  | کاشت گونه های جدید در این بوستان اجرایی می شود.

فرایند بازپیرایی بوستان ملت در منطقه ۳ تهران به منظور تجدید حیات، معاصر سازی و ارتقاء کیفیت محیط برای رسیدن به آینده ای مطلوب با مسائل آتی شهرنشینی در حال اجراست.

مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: با توجه به قدمت و موقعیت مکانی، قرار گرفتن در طرح تهران ۱۴۰۰ و احیای اکولوژیکی بوستان فرا منطقه ای ملت، بازپیرایی و کاشت گونه های جدید در این بوستان اجرایی می شود.

هوشیار ادامه داد: در این طرح ابتدا مکان یابی و انتخاب فضا جهت کاشت درختچه ها مشخص می شود سپس گونه های گیاهی ضمن رعایت تنوع گونه ای، مقاوم به تنش محیطی و سازگار با شرایط محیط انتخاب می شوند.

او گفت : بیش از ۵۰ نوع از گونه های مختلف گیاهی با متراژ دو هزار و ۳۰۰ متر مربع براساس طراحی منظر شهری در بوستان ملت کاشته خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ افزود: رفع نواقص درختچه ها، گل کاری، ترمیم چمن حد فاصل پردیس سینمایی ملت در اتوبان نیایش تا خیابان ولیعصر(عج)، کاشت درختچه های طبیعی و زینتی از جمله بربریس، پیرپاکانتا، کامیس، پاپیتال و انواع گلهای فصلی از جمله نکاتی است که در این طراحی ها مدنظر قرار گرفته است.

هوشیار بیان کرد: برقراری تعادل اکولوژیک، ایمن سازی، سازماندهی و نظم بخشیدن به فعالیت های موجود و برقراری نظم فضایی، فرآهم آوردن امکانات مناسب اوقات فراغت و حفاظت و نگهداری پایدار پارک‌های شهری از جمله اهداف بازپیرایی پارک‌های شهری است که براساس مجموعه اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به بهبود وضعیت موجود کمک کرده و در بلند مدت زمینه را برای رسیدن به وضعیت مطلوب آماده می سازد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ گفت : در این طرح جدید، ویژگی های مبانی طرح و برنامه فیزیکی طرح بازپیرایی پارکها لحاظ شده است که می توان به حفظ هویت پارک و فضاهای با ارزش، دمیدن روح تازه در مجموعه برای جذب شهروندان، ارتقاء کارآیی عملکردهای ناقص موجود و تکمیل آنها و رفع کمبودهای پارک در مقیاس یک پارک شهری اشاره کرد.

طرح بازپیرایی بوستان ملت تا پایان فروردین ۱۴۰۰ به پایان می رسد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه