ارسال به دیگران پرینت

جو بایدن مشوق‌های مالی ۱.۹ تریلیون دلاری برای مقابله با بحران کرونا را اعلام می‌کند

جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا روز پنجشنبه ۲۵ دی جزییات مشوق‌های مالی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت آینده برای احیای اقتصاد آمریکا و کمک به اقشار آسیب‌پذیر را که از بحران کرونا لطمه دیده‌اند اعلام خواهد کرد.

جو بایدن مشوق‌های مالی ۱.۹ تریلیون دلاری برای مقابله با بحران کرونا را اعلام می‌کند

جدی گرفتن شیوع کرونا و عوارض اقتصادی و اجتماعی آن یکی از وعده‌های اصلی آقای بایدن در کارزار انتخاباتی بود و هدف اصلی بسته مشوق‌های مالی اختصاص منابع بیشتر به واکسیناسیون سراسری و احیای اقتصاد آمریکاست.

دولت آینده آمریکا به محض آغاز دوره ریاست جمهوری جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه (چهارشنبه آینده) همکاری با کنگره برای تصویب و اجرای این مشوق‌های مالی را آغاز خواهد کرد. البته ادامه روند استیضاح دونالد ترامپ در کنگره ممکن است در هفته‌های اول ریاست جمهوری آقای بایدن بحث و رای‌گیری در این مورد را به تاخیر بیاندازد.

منابع مطلع به خبرگزاری رویترز می‌گویند حجم این مشوق‌ها بیشتر از ۱.۹ تریلیون دلار خواهد بود و علاوه بر پرداخت کمک هزینه‌های هزار و ۴۰۰ دلاری به شهروندان نیازمند، یکی دیگر از محورهای آن همکاری گسترده‌تر دولت با بخش خصوصی برای تسریع واکسیناسیون است.

بخش قابل توجهی از این مبلغ برای کمک به اقشار آسیب پذیر و اقلیت‌ها اختصاص خواهد یافت. یکی از مقامات تشکیلات انتقالی جو بایدن گفت: «کمک به اقشار و جوامع نیازمند یکی از محورهای اصلی این طرح است.»

آقای بایدن جزییات این طرح را در سخنرانی خود غروب روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام می‌کند ولی برای جلب توجه مخاطبان باید با پوشش خبری رویدادهای مربوط به استیضاح دونالد ترامپ در کنگره رقابت کند.

مجلس نمایندگان آمریکا غروب چهارشنبه ۲۴ دی لایحه دومین استیضاح دونالد ترامپ به اتهام «تحریک به شورش علیه حکومت» را تصویب کرد. ده نفر از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان همراه با تمامی دمکرات‌ها به این لایحه رای مثبت دادند.

ادامه روند استیضاح در کنگره روی اولین هفته‌های کار دولت جو بایدن سایه خواهد انداخت.

آقای بایدن غروب روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «امیدوارم ریاست مجلس سنا بتواند برای اجرای مسئولیت قانونی خود در خصوص استیضاح و درعین حال کار روی مسائل اضطراری که کشور با آن روبرو است راه مناسبی پیدا کند.»

آقای بایدن هفته گذشته اعلام کرد مشوق‌های مالی دولت او تریلیون دلاری خواهد بود و گفت اختصاص سریع این مبالغ از لطمه‌های اقتصادی طولانی مدت پیشگیری خواهد کرد.

 

او افزود میلیاردها دلار نیز به تسریع واکسیناسیون و کمک مالی به دولت‌های ایالتی و شهرداری‌ها اختصاص خواهد یافت تا از اخراج کارمندان بخش‌های عمومی مثل پرسنل درمانی، معلمان و ماموران پلیس جلوگیری کند.

تاکنون بیش از ۳۸۵ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ جان خود را از دست داده و شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۲.۷ میلیون نفر رسیده است. تحت تاثیر قرنطیه و کاهش فعالیت‌های اقتصادی طی ۹ ماه اخیر میلیون‌ها نفر نیز بیکار شده‌اند.

دونالد ترامپ در آخرین طرح مشوق‌های مالی دولت برای کمک به اقشار نیازمند از پرداخت کمک هزینه دو هزار دلاری حمایت کرد ولی در نتیجه مخالفت نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره در نهایت با کمک هزینه ۶۰۰ دلاری موافقت کرد.

آقای بایدن نیز برای تصویب مشوق‌های مالی خود به احتمال فراوان با مخالفت جمهوری‌خواهان روبرو خواهد شد ولی اکنون اکثریت دمکرات در هر دو مجلس قانونگذاری آمریکا می‌تواند تصویب این طرح را تضمین کند.

مشاور اقتصادی دولت جو بایدن روز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفت رییس جمهور منتخب آمریکا در آغاز کار کنگره را برای تصویب مشوق‌های مالی تحت فشار قرار می‌دهد و در مراحل بعدی روی اقدامات طولانی مدت برای احیای اقتصادی کشور از جمله خدمات پزشکی و زیرساخت‌ها تمرکز خواهد کرد.

 

منبع : فردا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه