ارسال به دیگران پرینت

انتقاد شدید یک نماینده مجلس از بی تعهدی دولت| دولت به جای لایحه حرف تحویل مجلس می دهد

یک نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که گویا زنگنه به کمیسیون انرژی آمده و تلویحاً از خوب و موفقیت آمیز بودن جلسه سخن گفته است به نظر شما سرنوشت «فروش سلف نفتی» چه می‌شود؟ گفت: من عضو کمیسیون انرژی نیستم که بدانم چه حرف‌هایی زده شده و چه اتفاقاتی رخ داده اما همین قدر می‌دانم که دولت به جای لایحه، حرف تحویل مجلس می‌دهد!

انتقاد شدید یک نماینده مجلس از بی تعهدی دولت| دولت به جای لایحه حرف تحویل مجلس می دهد

 

محمد حسن آصفری با انتقاد از بی تعهدی های دولت اظهارداشت: ما فقط می‌توانیم منتظر حرکتی از سوی دولت باشیم، نمی‌توانیم وارد حوزه‌های مسئولیت دولت شویم اما شاهدیم اگرچه به دولت اجازه داده شده برای جبران کسری بودجه، بخشی از اموال و دارایی‌های خود را بفروشد اما قویاً از این امر سرباز زده و تنها به دنبال استقراض و ایجاد تعهدهای بلند مدت برای دولت و حتی دولت‌های بعدی است گویی قرار است به راستی«سرزمین سوخته» تحویل دولت روی کار نیامده داده شود!

طرح گشایش اقتصادی موضوع سخنرانی است نه دغدغه دولت!

آصفری که از انفعال دولت در برخورد با معضلات اقتصادی و نیز رسیدن به راهکاری که مشکلات اقتصادی را به حداقل برساند به شدت ناراحت است در مواجهه با این پرسش ما که مجلس چرا با طرح‌ها و لوایح اقتصادی دولت از جمله طرح گشایش اقتصادی و فروش سلف نفتی مخالفت می‌کند می‌گوید:«دولت تا این لحظه هیچ لایه و طرحی به مجلس ارائه نداده، دولت صرفاً مصاحبه می‌کند، سخنرانی می‌کند و آرامش بازار سرمایه و ارز را به هم می‌ریزد.»

این نماینده مجلس ادامه می‌دهد:«ما هم مسائلی که می‌گویید را از رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون شنیده‌ایم و هیچ طرحی ندیده ایم، این‌ها فقط حرف می‌زنند آن همحرف زدنی که تبعات آن را در بورس و دیگر مسائل اقتصادیمی‌بینید.»

چیزی به نام بسته اقتصادی قالیباف ندیدیم !

قالیباف می‌گوید:«حل مسائل اقتصادی در اولویت مجلس یازدهم است.» و بازهم قالیباف می‌گوید:«کمیسیون‌های مجلس طرح گشایش اقتصادی را بررسی می‌کنند.» و این بار رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون‌های انرژی، برنامه و بودجه و اقتصادی ماموریت می‌دهد تا ضمن بررسی موضوع نحوه فروش اوراق سلف نفتی، راهکارهای برون رفت از معضلات اقتصادی را به بحث بگذارند!

حال وقتی از آصفری از سرنوشت«بسته اقتصاد مردمی» قالیباف می‌پرسیم می‌گوید:«سرنوشت آن بسته را از خود آقای قالیباف بپرسید! ما که چیزی ندیدیم همانطور که از دولت چیزی ندیدیم گویی همه فقط یاد گرفته‌اند سخنرانی کنند.

دولت با 30 میلیارد دلار ارز چه کرد؟!

نماینده حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت انتظار دارد بازهم این اجازه داده شود تا هر تصمیمی می‌خواهد اتخاذ کند و آن را عملیاتی سازد در اشتباه است! از دولت بپرسید با 60 تن طلای این مملکت که تبدیل به سکه شد و «سلطان سکه»‌ها به وجود آورد چه کرد؟ از دولت بپرسید بالاخره با 30 میلیارد دلار ارز که پشتوانه ی اقتصادی این سرزمین بود و به اسم تامین کالاهای اساسی به این و آن داده شد، چه کردند؟ از دولت بپرسید چرا باید ارزهایی که باید تحویل صرافی‌ها شود سر از بازار هرات و کابل و اربیل در می‌آورد؟

آصفری اضافه کرد: دولت باید به جای دست دست کردن و اتلاف وقت، لایحه تحویل مجلس دهد تا گره‌های کور اقتصادی باز شود اما آن چه ندیده‌ایم و شاید تا پایان عمر این دولت نیز نبینیم؛ اراده‌ای برای حل مشکلات اقتصادی است گویی این دولت فقط یک کار بلد است و آن استقراض و ایجاد بدهکاری برای مردم است آن هم به قیمت تورم و گرانی و سرگردانی اقتصادی بیشتر.

این نماینده مجلس عنوان کرد:اگرچه مجلس اعلام آمادگی کرده و همچنان منتظر ارائه ی لایحه و برنامه‌های نجات بخش اقتصادی است اما در کنار اِهمال کاری دولت باید بدانند که این مجلس با هر گونه طرحی که تعهدآور باشد قطعاً برخورد خواهد کرد.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه