ارسال به دیگران پرینت

سالن های سینماها از ۱۲ فروردین ماه بازگشایی می شوند

سخنگو و دبیر انجمن سینماداران ایران گفت: با پیگیرهای مجدانه حسین انتظامی و همکاری و مساعدت ستاد ملی کرونا و وزارت کشور سالن های سینماها از پنجشنبه( فردا) به فعالیت خود ادامه می دهند. وی ادامه داد: با توجه به تدابیر رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توضیحات وی درباره امن بودن سالن های سینما ؛مراجع را مجاب کرد تا سالن های سینما مجددا بازگشایی شود.


سالن های سینماها از ۱۲ فروردین ماه بازگشایی می شوند

سخنگو و دبیر انجمن سینماداران ایران از بازگشایی سینماها با پیگیری رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۲ فروردین ماه (فردا) خبر داد.

 محمدرضا صابری عصر چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با پیگیرهای مجدانه حسین انتظامی و همکاری و مساعدت ستاد ملی کرونا و وزارت کشور سالن های سینماها از پنجشنبه( فردا) به فعالیت خود ادامه می دهند.

سخنگو و دبیر انجمن سینماداران ایران ادامه داد: با توجه به تدابیر رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توضیحات وی درباره امن بودن سالن های سینما ؛مراجع را مجاب کرد تا سالن های سینما مجددا بازگشایی شود.

وی یادآور شد: انجمن سینماداران، انجمن پخش کنندگان و تهیه کنندگان از این پیگیری و مساعدت رئیس سازمان سینمایی قدردانی کردند.

محمدرضا فرجی روزهای گذشته درباره تعطیلی چندباره سینماها تهران و شهرهای نارنجی، با اشاره به اینکه تعطیلی سینما بر اساس تصمیماتی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌گیرد، گفت: وقتی شهر به حالت نارنجی درمی‌آید گروه‌های کاری که در درجه سه قرار دارند به صورت خودکار تعطیل می‌شوند که سینماها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

وی با بیان اینکه سینماها هم درجه بندی سه دارند بنابراین در شهرهای نارنجی به ناچار تعطیل می‌شوند، افزود: متأسفانه سینماها هنوز با وجود درخواست سازمان سینمایی، تبدیل به گروه شغلی درجه دو نشده‌اند به همین ترتیب مادامی که شهرها نارنجی هستند، سینماها را باید تعطیل کنند.

مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره بازگشایی دوباره سینماها توضیح داد: بازگشایی مجدد سینماها منوط به این است که وضعیت شهرهای نارنجی به زرد یا آبی تغییر کند و ما همچنان گوش به فرمان ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

فرجی با تاکید بر اینکه بازگشایی سینماها بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است، گفت: با توجه به اینکه وضعیت شهر تهران و برخی شهرهای دیگر، شب گذشته به ما اعلام شده است ما باید از فردا دوشنبه ۹ فروردین‌ماه سینماها را تعطیل کنیم.

وی تاکید کرد: هر استانی ستاد مبارزه با کرونا دارد به همین ترتیب اگر شهری به حالت نارنجی دربیاید سینماهای آن شهر تعطیل می‌شود.

مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با کرونای سازمان سینمایی حتما تصمیماتی درباره فیلم‌های سینماهایی که در این ایام آسیب دیده‌اند، خواهد گرفت و تسهیلاتی پیش‌بینی خواهد کرد.

از ۲۷ اسفند ماه ۵ فیلم اکران نوروزی از جمله فیلم‌های خورشید ساخته مجید مجیدی، هفته‌ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه حسینی، لاله ساخته اسدالله نیک‌نژاد، خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی و تک خال ساخته مجید مافی در سینماهای سراسر کشور در حال اکران بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه