ارسال به دیگران پرینت

سازمان بهداشت جهانی نشت ویروس کرونا از ووهان را منتفی دانست

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین کاملا منتفی است.

سازمان بهداشت جهانی نشت ویروس کرونا از ووهان را منتفی دانست

طبق نتایج مطالعه مشترک سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان چینی، فرضیه احتمال انتقال ویروس کرونا از یک حیوان میانی به انسان امکان پذیر است.

بر اساس متن این پژوهش که خبرگزاری فرانسه به نسخه‌ای از آن دست یافته است، بنا به اعلام نظر کارشناسان، انجام تحقیقات بیشتر از جمله وسعت جغرافیایی بیشتر در این زمینه ضرورت دارد.

در خصوص فرضیه نشت ویروس از آزمایشگاه، کارشناسان در گزارش خود بر این اعتقادند که این اتفاق کاملا غیر ممکن است.

همچنین به نوشته یورونیوز، خبرنگارانی که نسخه اولیه این پژوهش را دیده‌اند می‌گویند که گزارش مورد نظر بسیار مفصّل است و همزمان ناگفته‌های بسیاری دارد. کارشناسان در گزارش خود درباره چگونگی شیوع این ویروس چهار فرضیه را به‌ترتیبِ قوّت احتمال، مطرح کرده‌اند.

در این گزارش تصریح شده که گرچه ویروس کرونای یافت شده در خفاش شباهت زیادی به ویروس شایع شده در جمعیت انسانی دارد اما طی کردن فاصله ژنتیکی میان این دو گونه دست‌کم چندین دهه طول می‌کشد. بنابراین لزوما جانور یا جانوران دیگری، نظیر مینک (نوعی راسو) و گربه‌، واسطه انتقال این ویروس از خفاش به انسان بوده‌اند.

یک مسوول سازمان جهانی بهداشت که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت این گزارش بناست در روزهای آینده رسما منتشر شود.

 تاخیر در انتشار رسمی نتیجه پژوهش به این گمان دامن زده که چینی‌ها خواسته‌اند نتیجه‌گیری آن را دستکاری کنند مبادا مسوولیت شیوع همه‌گیری به گردن این کشور بیفتد.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی پژوهش اخیر را در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی (دی و بهمن ۱۳۹۹) عمدتاً‌ در ووهان چین،‌ مرکز انتشار ویروس کرونا انجام داده‌اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه