ارسال به دیگران پرینت

ریزش ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۱۷ هزار و ۵۲۳ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۰۲ هزار و ۶۸۸ واحد رسید.

ریزش ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۵۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۲۴۷ واحد کاهش به ۱۷۵ هزار و ۷۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۱۶۰ واحد افت به ۱۱۶ هزار و ۹۱۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۲ هزار و ۱۴۴ واحد کاهش به رقم ۶۴۱ هزار و ۸۸۵ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۳ هزار و ۵۱۱ واحد و شاخص بازار دوم ۳۲ هزار و ۲۰۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها،  نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۵۶ واحد، پدیده شیمی قرا (قرن) با ۴۵ واحد، سالمین (غسالم) با ۴۲ واحد، گلوکوزان (غگس) با ۳۹ واحد،کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) با ۳۸ واحد، پارس مینو (غپینو) با ۳۰ واحد و تامین سرمایه بانک ملت (تملت) با ۲۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 در مقابل نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۵۴۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۵۲۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۵۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۹۰۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۵۱۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۵۱۰ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۵۰۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، سایپا، بانک تجارت، گلوکوزان، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه صنایع غذایی به جز قند در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۱۰ میلیون و ۲۳۹ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۸۳ واحد افت داشت و بر روی کانال ۶ هزار ۵۸۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۳۷ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیم تندگویان (شگویا)، توکاریل (توریل)، فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس (کپرور)، پاکدیس (غدیس) و سیمان ساوه (ساوه) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد فرابورس ایرا (فرابورس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگی صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) ‌مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه