ارسال به دیگران پرینت

اظهارات جنجالی نقوی حسینی درباره نامزدی قالیباف| نقوی حسینی: حضور جلیلی نتیجه خوبی را در انتخابات رقم خواهد زد

اظهارات جنجالی نقوی حسینی درباره نامزدی قالیباف جالب است. نقوی حسینی گفته: حضور جلیلی نتیجه خوبی را در انتخابات رقم خواهد زد. به گفته نقوی حسینی اگر قالیباف نامزد نشود اصولگرایان چه جایگزینی دارند؟

اظهارات جنجالی نقوی حسینی درباره نامزدی قالیباف| نقوی حسینی: حضور جلیلی نتیجه خوبی را در انتخابات رقم خواهد زد

اظهارات جنجالی نقوی حسینی درباره نامزدی قالیباف جالب است. نقوی حسینی گفته: حضور جلیلی نتیجه خوبی را در انتخابات رقم خواهد زد. به گفته نقوی حسینی اگر قالیباف نامزد نشود اصولگرایان چه جایگزینی دارند؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم توضیحاتی ارائه داد.

سید حسن نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات پیش رو یکی از میدان‌های مانور قدرت ملی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و در این میدان مشارکت همه مردم و انتخاب یک دولت انقلابی دارای برنامه که مشکلات را حل کند حائز اهمیت است؛ به نظر من انتخابات آینده میعادگاه مهمی برای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلیِ جناح‌ها و گروه‌هایی که خودشان را برای انتخابات آماده می‌کنند باید زمینه را برای انتخابات با شکوه آماده کرد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به چهار جریانی که در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ حضور پیدا خواهند کرد ادامه داد: این ۴ جریان شامل جریان اصلاح طلبان، جریان اعتدال گرایان، جریان اصولگریان و جریان دولت جوان انقلابی است؛ البته احمدی نژاد هم به عنوان یک جریان خارج از چارچوب سعی در مطرح کردن خودش دارد؛ از طرفی این ۴ جریان هم نامزد‌های خودشان را در عرصه انتخابات دارند.

نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که اگر قالیباف هم نامزد ریاست جمهوری نشود اصولگرایان چه جایگزینی دارند گفت: به شرطی که خود قالیباف صراحتا اعلام کند که نامزد نمی‌شود نه اینکه اطرافیان او بگویند؛ نزدیک‌ترین فردی که منجر به اجماع اصولگرایان می‌شود سعید جلیلی است و حضور او در انتخابات نتیجه خوبی را رقم خواهد زد.

نقوی حسینی درباره نامزد جریان اعتدال گرایان در انتخابات ۱۴۰۰ هم گفت: علی لاریجانی یک رجل سیاسی است، ولی اینکه چقدر مورد اقبال قرار بگیرد معلوم نیست؛ بالاخره در رقابت‌های انتخاباتی دو عامل مهم است، یکی اقبال پایگاه اجتماعی و دوم اجماع جریانات سیاسی بر روی آن فرد؛ لاریجانی زیرک‌تر و باهوش‌تر از این حرف هاست که بدون برنامه ریزی و مشاهده همه جوانب وارد انتخابات شود؛ او به دنبال این است که در صورت اجماع همه جریانات وارد رقابت‌های انتخابات شود؛ اما نزدیک‌ترین جریان سیاسی و انتخاباتی به او جریان اعتدال گرایان است.

وی ادامه داد: اگر رئیسی در انتخابات به عنوان نامزد شرکت نکند، قطعا بین جریان اصولگرایی اختلاف نظر پیش می‌آید و اجماع بر روی یک گزینه سخت صورت می‌گیرد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط؛ حضور هیچ نامزدی منتفی نیست اظهار کرد: در این شرایط هم آیت الله سید ابراهیم رئیسی ممکن است حضور پیدا کند هم محمدباقر قالیباف، همچنین حضور سعید جلیلی هم منتفی نیست و در این شرایط نمی‌شود تحلیلی ارائه داد که چه کسی قطعا حضور پیدا می‌کند یا نمی‌کند. اما یک چیز مشخص است که اگر رئیسی به این جمع بندی برسد که در انتخابات شرکت کند رقابت در جریان اصولگرایی بین نامزد‌های مختلف نخواهد بود و اجماع صورت می‌گیرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه