ارسال به دیگران پرینت

تاثیر کووید-19 در افزایش پرداخت از طریق گوشی همراه

با شیوع و گسترش کووید-19، در حال حاضر خیلی از خریداران و مشتریان محصولات و خدمات مختلف، ترجیح می‌دهند به جای مراجعه‌ی حضوری و استفاده از پول نقد یا دستگاه‌های کارت‌خوان، از پرداخت‌های آنلاین از طریق گوشی همراه استفاده کنند.

تاثیر کووید-19 در افزایش پرداخت از طریق گوشی همراه

تاثیر کووید-19 در افزایش پرداخت از طریق گوشی همراه

با شیوع و گسترش کووید-19، در حال حاضر خیلی از خریداران و مشتریان محصولات و خدمات مختلف، ترجیح می‌دهند به جای مراجعه‌ی حضوری و استفاده از پول نقد یا دستگاه‌های کارت‌خوان، از پرداخت‌های آنلاین از طریق گوشی همراه استفاده کنند.

کووید-19 فرصتی ایده‌آل در اختیار فروشندگان محصولات و خدمات مختلف گذاشته است؛ فروشندگانی که تا پیش از همه‌گیری کورونا به سختی می‌توانستند مشتریان خود را برای استفاده از پرداخت‌های سریع و مطمئن آنلاین متقاعد کنند، امروز چندان مشکلی در این زمینه ندارند. در عین حال، شرکت‌های فناوری اطلاعات و تکنولوژی زیادی در تکاپوی توسعه‌ی روش‌ها و برنامه‌های جدید برای پرداخت الکترونیک هستند. این برنامه‌ها خدماتی مانند کارت به کارت بانک ملت و ...، درگاه پرداخت الکترونیک، خرید شارژ مستقیم ایرانسل و ... را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. 

چرا همه‌ی کاربران از پرداخت الکترونیک استفاده نمی‌کنند؟

در حالی که پیش از این در خیلی از کشورهای دنیا پرداخت موبایلی همه‌گیر و رایج بود، همچنان خیلی از افراد این شیوه‌ی جدید را چندان کارآمد یا قابل اعتماد نمی‌دانند. البته علت‌های متفاوتی برای مقاومت افراد در برابر پرداخت موبایلی وجود دارد:
- یادگیری نحوه‌ی پرداخت با گوشی همراه برای بسیاری از کاربران، به‌ویژه افراد مسن، دشوار است.
- پرداخت موبایلی از نظر برخی کاربران دشوار و پیچیده است و بسیاری از آن‌ها این روش را بهتر یا کارآمدتر از سایر روش‌های پرداخت نمی‌دانند.
- از نظر بسیاری از کاربران، پرداخت با گوشی همراه، روشی جدید است و نمی‌توان چندان به آن اعتماد کرد.
- کاربران هنوز چندان دلایل کافی برای تغییر روش پرداخت خود ندارند. 
با این حال، با ظهور ویروس کورونا و اعمال محدودیت‌های جدی در نقاط مختلف دنیا، نگاه مردم هم به پرداخت موبایلی تغییر کرده است. بسیاری از کسانی که تا همین چند وقت پیش، به پرداخت‌های آنلاین چندان اعتماد نداشتند، با قرار گرفتن در شرایط اضطراری و اجبار به استفاده از این روش‌ها، امروز به سادگی به استقبال این نوع روش پرداخت می‌روند.

 

چطور می‌توان کاربران بیشتری را به استفاده از پرداخت موبایلی ترغیب کرد؟

 

احتمال این که حتی پس از پایان همه‌گیری کورونا و برداشته شدن خیلی از محدودیت‌ها، پرداخت موبایلی همچنان رونق داشته باشد، بسیار زیاد است؛ تجربه‌ی کاربری ساده، سریع و امن همان چیزی است که مردم را به خود جذب می‌کند. فروشنده‌هایی که قصد دارند در این رقابت همچنان حضور داشته باشند، باید استراتژی‌های خاصی داشته باشند. مثلا از طریق کمپین‌ها یا سیستم‌های پیام‌رسانی، آموزش‌های ساده‌ای را در خصوص استفاده از سیستم پرداخت از طریق گوشی در اختیار مشتریان خود قرار دهند. البته این نکته‌ای‌ست که توسعه‌دهندگان برنامه‌های پرداخت هم باید آن را حتما در نظر داشته باشند.
تاکتیک‌های ارتباطی دیگری هم برای جذب اعتماد کاربران وجود دارد:
- تاکید روی امنیت بیشتر پرداخت موبایلی نسبت به روش‌های پرداخت قدیمی؛
- تعیین جوایز برای کاربرانی که می‌توانند کاربران جدیدی را معرفی کنند؛ و
- تخفیف در پرداخت هزینه‌ی خرید خدمات یا کالاها از سوی فروشندگان.
کووید-19 شاید در جنبه‌های زیادی از زندگی افراد تاثیرات ناخوشایندی ایجاد کرده باشد، اما باعث ظهور فرصت‌های جدید برای آسان‌تر شدن زندگی افراد هم شده است؛ فرصت‌هایی که نه تنها برای کاربران و مشتریان، که برای صاحبان کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان برنامه‌های پرداخت به معنای شروع دورانی طلایی برای نوسازی روش‌های پرداخت قدیمی شده است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه