ارسال به دیگران پرینت

چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند؟| دلایل چاقی شکمی خانم ها

چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند؟ دلایل چاقی شکمی خانم ها جالب است اینکه چرا خانم ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند جای تامل دارد.

چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند؟| دلایل چاقی شکمی خانم ها

چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند؟ دلایل چاقی شکمی خانم ها جالب است اینکه چرا خانم ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند جای تامل دارد.

بدن خانم ها، به دلیل محافظت از جنین در طول بارداری، چربی‌ها را بیشتر در شکم و پهلو‌ها ذخیره می‌کند. چربی‌های پهلو زیرپوستی هستند و دقیقا در زیر پوست شما قرارگرفته اند و جزء چربی‌های سمج محسوب می‌شوند که آب کردنشان بسیار سخت است. همچنین چربی‌های شکم که تا دور کمر نیز ادامه دارند، از چربی‌های سمج و زیرپوستی بوده و به سختی آب می‌شوند.

از آنجایی که چربی احشایی از نظر متابولیکی فعال‌تر است، سریع‌تر به ورزش جواب می‌دهد. هنگامی که فرد شروع به کاهش وزن به کمک ورزش و رژیم لاغری می‌کند، چربی‌های احشایی که درون شکم قرار دارند سریع‌تر از چربی‌های زیر پوستی آب می‌شوند.

در صورتی که دور کمرتان بیشتر از ۸۹ سانت (در خانم ها) و۱۰۲ سانت (در آقایان) باشد، شما چربی اضافی احشایی دارید. این نوع چربی خطرناک بوده و ترکیبات ترشحی و ارگان‌های داخلی بدن را احاطه می‌کند و می‌تواند منجر به مشکلات فراوانی مانند بیماری‌های قلبی شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه