ارسال به دیگران پرینت

بلیت اتوبوس های بین شهری هم گران می شود| افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری

بلیت اتوبوس های بین شهری هم گران می شود. نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری 20 درصد افزایش می یابد. باید از مسئولان دولت تدبیر و امید پرسید چرا با افزایش گرانی ها و در آستانه نوروز و رفت و آمد مردم نرخ بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری هم باید افزایش پیدا کند.

بلیت اتوبوس های بین شهری هم گران می شود| افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری

بلیت اتوبوس های بین شهری هم گران می شود. نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری 20 درصد افزایش می یابد. باید از مسئولان دولت تدبیر و امید پرسید چرا با افزایش گرانی ها و در آستانه نوروز و رفت و آمد مردم نرخ بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری هم باید افزایش پیدا کند.

با وجود آنکه امسال همواره اعلام شده بود که نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای ایام نوروز تغییری نخواهد کرد و در این رابطه برخی از مسئولان از جمله بخش حمل و نقل جاده‌ای و همچنین بخش هوایی اعلام کرده بودند که نرخ‌ها هیچ تغییری نخواهد کرد، اما این بار هم شاهد آن هستیم که نرخ بلیت اتوبوس‌های برون شهری از ۲۵ اسفند ماه با افزایش ۲۰ درصدی روبه‌رو شدند.

این در حالی است که پیش از این سازمان راهداری اعلام کرده بود که شرکت‌های حمل و نقل مسافری از ما مجوز افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت را درخواست کرده‌اند که سازمان راهداری در حال بررسی این موضوع است و ما هنوز مجوزی در این رابطه ارائه نکرده‌ایم، اما بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که از بامداد ۲۶ اسفند ماه نرخ بلیت اتوبوس در تمامی مسیر‌های ۲۰ درصد افزایش یافته است.

البته افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هرساله در بخش حمل و نقل جاده‌ای داشته‌ایم به طوری که از ۲۵ اسفند ماه تمام مسیر‌ها مشمول این افزایش نرخ می‌شدند و پس از پایان طرح نوروزی این ۲۰ درصد برداشته می‌شد. اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و استرداد تمامی بلیت‌ها در بخش‌های مختلف حمل و نقلی بسیاری از این بخش‌ها خسارت‌های سنگینی دیدند و همین امر باعث شد که در اوایل سال هم شرکت‌های حمل و نقلی یک افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هم داشته باشند.

براساس این گزارش امیدواریم با افزایش نرخ بلیت اتوبوس در ایام نوروز، فاصله گذاری‌های اجتماعی در این ناوگان به صورت کامل رعایت شود و رانندگان به بهانه‌های مختلف در بین راه اقدام به سوار کردن مسافر نکنند، چراکه مردم به بخش حمل و نقل جاده‌ای اعتماد کرده‌اند و ترجیح می‌دهند که برای انجام سفر‌های ضروری خود از این بخش استفاده کنند. البته در این ایام با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا به مردم توصیه می‌شود از انجام سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهر‌های مختلف و ایجاد محدودیت‌ها برای تردد ناوگان شخصی بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که از ناوگان حمل و نقل عمومی که در آن‌ها دستور العمل‌های بهداشتی رعایت شده استفاده کنند. از سوی دیگر با اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی در تمامی بخش‌های حمل و نقلی ظرفیت اتوبوس و صندلی‌ها نصف و حتی در برخی از شهر‌ها از جمله خوزستان به یک سوم کاهش یافته است.

به گفته عامری مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌ها مسافری و همچنین باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری برای جبران بخشی از خسارت‌ها و همچنین به دلیل آنکه به طور معمول در ایام عید همواره یک سر اتوبوس خالی است؛ بنابراین شرکت‌های حمل و نقلی درخواست افزایش قیمت بلیت را داده‍اند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه