ارسال به دیگران پرینت

اگر به دنبال رمان سرگرم کننده و جذاب هستید، این کتاب ها را بخوانید

اگر به دنبال پاسخی برای این هستید که بدانید اهمیت مطالعه و کتاب خواندن چیست و چرا انسان باید رمان‌های داستانی بخواند و چگونه این کتاب‌ها را مطالعه کند با ما در این مقاله همراه شوید تا بیشتر درباره این موضوع برای شما بگوییم و چند کتاب رمان سرگرم‌کننده و جذاب را به شما معرفی کنیم.

اگر به دنبال رمان سرگرم کننده و جذاب هستید، این کتاب ها را بخوانید

اگر به دنبال پاسخی برای این هستید که بدانید اهمیت مطالعه و کتاب خواندن چیست و چرا انسان باید رمان‌های داستانی بخواند و چگونه این کتاب‌ها را مطالعه کند با ما در این مقاله همراه شوید تا بیشتر درباره این موضوع برای شما بگوییم و چند کتاب رمان سرگرم‌کننده و جذاب را به شما معرفی کنیم.

در این مطلب کتاب‌های رمان داستانی مفیدی را به شما معرفی خواهیم کرد که نباید فرصت خواندن آنها را از خود دریغ کنید.

فواید مطالعه کتاب‌های داستانی

به طور کلی می‌توان گفت که مطالعه داستان‌ها دو فایده کلی و اساسی دارد. اول اینکه خواندن رمان‌های داستانی خواننده را درگیر داستان و روایت خود می‌کند و با تصویرسازی برای خواننده او را به خواندن بیشتر و بیشتر تشویق می‌کند. مخاطب را به دنیای قصه وارد می‌کند و در روند داستان داستان‌ها و روایت‌های آموزنده‌ای را به خواننده منتقل می‌کند. همچنین مطالعه کتاب باعث گسترش دامنه لغات خواننده در مسائل و موضوعات روزمره می‌شود. آشنایی با لغات جدید، افکار جدید می‌تواند خواندن یک کتاب رمان سرگرم‌کننده را دو چندان جذاب کند.

لازم به یادآوری است که با توجه به زندگی پر مشغله امروزه استفاده از کتاب‌های صوتی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. امان از زمان‌های مرده و بیهوده‌ای که در تاکسی و ترافیک می‌گذرند و بی‌توجه به گذران این اوقات آنها را به سادگی از دست داده‌ایم. استفاده از انواع کتاب رمان صوتی پیشنهاد خوبی برای استفاده بهینه از این اوقات خواهد بود.

در ادامه چند رمان جذاب را برای سرگرم شدن در زمان‌های مختلف زندگی معرفی خواهیم کرد.

  1. کتاب زیبای تن تنهایی

رمان داستانی تن تنهایی روایت‌گر داستان پر فراز و نشیب یک مثلث عاشقی است . داستانی که ممکن است در زندگی روزمره در اطراف ما رخ دهد و ما بی‌توجه به این اتفاقات از کنار آنها عبور کنیم.  رمان تن تنهایی نوشته خانم سحر سخایی است. ایشان لیسانس ادبیات فارسی دارند و آشنایی او با موسیقی سبب شده که نوشته‌های او را زیبا و خوش‌خوان کند. کتاب تن تنهایی دارای نثر روان و جذابی است که روایت‌گر داستان زندگی سبا و رضا و بردیا  سه شخصیت جوان پر‌شور است که با وجود اینکه هر چند که  با سبک سنتی رشد یافته‌اند اما با ورود به سنین جوانی خواهان پاره کردن این رشته‌های سنتی از زندگی خود هستند.

داستان رمان سرگرم‌کننده و جذاب تن تنهایی قصه یک پراکندگی انسانی در شهری مدرن و تاریخ‌زده است.

امروزه کتا‌ب‌های صوتی با توجه این که امکان شنیدن یک داستان خوب از زبان یک راوی خوب را فراهم کرده است، کتاب صوتی تن تنهایی نوشته سحر سخایی تهیه شده است که گویش زیبای ستاره پسیانی جذابیت و زیبایی شنیدن داستان این کتاب را دو چندان خواهد کرد.

  1. کتاب بهار برایم کاموا بیاور

Spring-bring-me-yarn

کتاب بهار برایم کاموا بیاور جزو یکی از داستان‌های معاصر عجیب است و روایت داستان زندگی زنی است که به دلیل عشق فراوان به همسرش راهی سفری دور و دراز می‌شود و با دو کودک خود در مکانی دور از شهر و دیار به زندگی می‌پردازد. در این روال داستان زن متوجه می‌شود که برخلاف تصورش که فکر می‌کرد تنها مشکل بزرگ آن منطقه سرمای زیاد آن‌جا است، اما بعد از مدتی می‌فهمد که عجیب‌ترین اتفاق آنجا این است که افرادی به آنجا می‌آیند و می‌روند بدون اینکه کسی متوجه حضور آنها شود. همچنین حضور همسایه‌های عجیبی که رفتار غیر طبیعی دارند و شوهری که در طی داستان رفتارش تغییر می‌کند.

کتاب بهار برایم کاموا بیاور  روایت داستان زندگی است که در بیرون از هیاهوی شهر و در منطقه ای دور افتاده پیش می‌رود. فضایی که نویسنده از آرامش اولیه منطقه و آدم‌های پراضطراب با خلقیات متناقض و حضور یک زن وحشت‌زده در طی داستان، تصاویر و صحنه‌های عجیب و چندگانه‌ای برای مخاطب به وجود می‌آورد. به طوری که مخاطب در مسیر داستان مداوم با غافلگیری‌های متعدد و صحنه‌های تکان‌دهنده و احساسات متفاوتی دست به گریبان خواهد شد.

جذابیت ابتدای داستان به حدی زیاد است که مخاطب را کاملا مجذوب خود می‌کند و تا انتهای داستان او را با خود همراه خواهد کرد.

کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور با صدای گلاره عباسی به زیبایی و مهارت بسیار تهیه و تولید است. داستان روان و زیبای این کتاب با صدای ایشان یکی از رمان‌های سرگرم‌کننده و جذابی است که فرصت این تجربه ناب را نباید از خود دریغ کنید.

  1.  کتاب احتمالا گم شده‌ام

کتاب احتمالا گم شده‌ام روایت داستان زندگی زنی در دهه سوم زندگی‌اش است که به دنبال پیدا کردن خودش است. در این داستان تناقضات و پیچیدگی‌های روحی زنی به چشم می‌خورد که روح ماجراجو و پرشیطنتی دارد اما با این وجود هنجارهای جامعه، سبک زندگی خانواده و مسئولیت و نقش‌هایی که در زندگی دارد او را محدود ساخته است.

کتاب احتمالا گم شده‌ام از زبان مادری است که در زندگی روزمره و در طی روز بین زندگی اکنون و خاطراتش در رفت و آمد است. داستان در تضادها و تناقضات راوی داستان با دختری به نام گندم است که از دو  فضای متفاوت هستند. راوی داستان دختری با تمام محدودیت‌ها و چهارچوب‌های اخلاقی و دینی است و گندم به عنوان دختری آزاد طبق معیارها و تمایلاتش زندگی می‌کند و راوی در جریان داستان به دنبال این است که با پرداختن به خاطراتش و شخصیت گندم بتواند خود گمشده‌اش را پیدا کند.

کتاب احتمالا گم شده‌ام جزو اولین نوشته‌های سارا سالار است که دارای شخصیت‌پردازی قوی است که خواننده را کاملا با خود همراه می‌کند و مخاطب به راحتی می‌تواند با افراد موجود در داستان همذات‌پنداری کند. دیگر وجه زیبای داستان این است که مخاطب تا پایان داستان نمی‌تواند به وضوح دریابد که راوی داستان و گندم دو شخصیت متفاوتند یا دو جنبه متفاوت از روحیات یک فرد است و همین امر سبب شده تا این رمان را به داستانی سرگرم‌کننده تبدیل کند.

کتاب صوتی احتمالا گم شده‌ام برای سهولت استفاده از رمان‌های داستانی با صدای زیبای الهام کردا تولید و عرضه شده است.

  1.  کتاب چشمهایش

about-the-book-of-her-eyes

کتاب چشمهایش نام رمانی جذاب و زیبا از بزرگ علوی است. این کتاب جزو یکی از داستان‌های جریان ساز و تاثیرگذار در بین داستان‌های ایرانی است که در تحولات اجتماعی دهه پنجاه ایران بسیار موثر بوده است.

داستان کتاب چشمهایش از زبان مردی نقل می‌شود که ناظم مدرسه است و ادامه در مواجه با زن ناشناسی نویسنده به طور ماهرانه‌ای باقی ماجرا را از زبان زن ناشناس بیان می‌کند. رمان چشمهایش سراسر بیان احساسات ناب عاشقانه‌ای است که توسط این زن بیان می‌شود که البته به قلم درآوردن آنها توسط یک نویسنده مرد مهارت والایی را می‌طلبد.

این کتاب از معدود آثار فارسی است که در مرکز آن یک زن با همه عواطف و احساسات و ارتعاشات روانی و ذهنی قرار گرفته است و این کتاب را به یکی از رمان‌های محبوب فارسی بدل کرده است که تصاویر واقع‌گرایانه از دنیای پرتلاطم از نوگرایی‌های تحمیل شده را به تصویر می‌کشد.

کتاب صوتی چشمهایش با صدای جذاب آرمان سلطان زاده برای سادگی استفاده و بهره‌مندی از این داستان زیبا در دسترس قرار داده شده است.

اگر با خواندن این مقاله به کتاب‌های داستانی علاقمند شده‌اید، پیشنهاد می‌شود این لیست را نیز مد نظر داشته باشید.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه