ارسال به دیگران پرینت

عراق در آغاز راه واکسیناسیون در عراق

عراق در آغاز راه واکسیناسیون قرار دارد. 50 هزار دوز واکسن چینی به عراق اهدا شده است. کمپین واکسیناسیون در عراق که مدت ها در انتظار بود با واکسن چینی، واکسیناسیون را آغاز کرد.

عراق در آغاز راه واکسیناسیون در عراق

عراق در آغاز راه واکسیناسیون قرار دارد. 50 هزار دوز واکسن چینی به عراق اهدا شده است. کمپین واکسیناسیون در عراق که مدت ها در انتظار بود با واکسن چینی، واکسیناسیون را آغاز کرد. 

گفته می‌شود که کارمندان بخش‌های درمانی، نیروهای پلیس و امنیتی و سالمندان در اولویت تزریق واکسن در عراق قرار دارند و واکسیناسیون نیز به‌طور رایگان انجام می‌شود. نخستین دوزهای واکسن سینوفارم در حالی به عراق رسید که دولت این کشور با انتقادات فزاینده‌ای نسبت به نحوه برخورد با بیماری همه‌گیر روبه‌روست. برخی از مقامات عراقی پیش از این تحت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند؛ دو مقام فعلی و یک مقام پیشین عراقی به AFP اعلام کردند که در ژانویه ۲ دوز از همین واکسن چینی را دریافت کردند.

وزیر بهداشت عراق اعلام کرد که روز دوشنبه ۵۰ هزار دوز واکسن چینی از شرکت سینوفارم به این کشور اهدا شده است؛ بنابراین کمپین واکسیناسیون که مدت‌ها بود در انتظار آن بود، آغاز به‌کار کرد. سیف البدر، سخنگوی وزارت بهداشت عراق در این باره گفت: این ۵۰ هزار دوز در مرحله اول به ۳ بیمارستان در بغداد و برخی از استان‌ها ارسال شده و واکسیناسیون نیز در همان زمان آغاز شده است. در همین حال البدر از توافق با سفارت چین در بغداد برای خرید ۲ میلیون دوز دیگر از این واکسن بدون اشاره به جزئیات پرداخت و زمان تحویل خبر داد. واکسن سینوفارم ساخت انستیتوی تولیدات بیولوژیکی ووهان است که به‌گفته این شرکت ۷۲.۵۱ درصد اثربخشی دارد و از این نظر بعد از رقبای آمریکایی و انگلیسی خود که هرکدام ۹۵ درصد اثربخشی نشان داده‌اند، قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود که کارمندان بخش‌های درمانی، نیروهای پلیس و امنیتی و سالمندان در اولویت تزریق واکسن در عراق قرار دارند و واکسیناسیون نیز به‌طور رایگان انجام می‌شود. نخستین دوزهای واکسن سینوفارم در حالی به عراق رسید که دولت این کشور با انتقادات فزاینده‌ای نسبت به نحوه برخورد با بیماری همه‌گیر روبه‌روست. برخی از مقامات عراقی پیش از این تحت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند؛ دو مقام فعلی و یک مقام پیشین عراقی به AFP اعلام کردند که در ژانویه ۲ دوز از همین واکسن چینی را دریافت کردند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه