ارسال به دیگران پرینت

تعریف همتی از خودش| همتی: معلوم نبود بدون ما چه سرنوشتی در انتظار نرخ ارز و تورم بود

همتی رئیس بانک مرکزی از خودش تعریف کرد. همتی گفته است، معلوم نبود بدون ما چه سرنوشتی در انتظار نرخ ارز و تورم بود. همتی گفته است فشار زیادی، از ناحیه تحریم های ظالمانه و غیر انسانی بر مردم عزیزمان وارد شد.

تعریف همتی از خودش| همتی: معلوم نبود بدون ما چه سرنوشتی در انتظار نرخ ارز و تورم بود

همتی رئیس بانک مرکزی از خودش تعریف کرد.  همتی گفته است، معلوم نبود بدون ما چه سرنوشتی در انتظار نرخ ارز و تورم بود. همتی گفته است فشار زیادی، از ناحیه تحریم های ظالمانه و غیر انسانی بر مردم عزیزمان وارد شد. 

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی درخصوص سیاست‌های ارزی تاکید کرد بازار ارز، یک بازار حساس و تخصصی است.

همتی در این یادداشت خود در اینستاگرام افزود: از نیمه سال ۹۷، بانک مرکزی سیاست ارزی خود را، بر مبنای صیانت از ذخایر خود و همزمان تامین منابع لازم برای واردات کالاهای اساسی و دارو قرارداد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بارها گفته ام، تقویت ارزش پول ملی ، مهمترین دغدغه بانک مرکزی است و تا به حال نیز تمام تلاش خود را علیرغم برخی مرارتها، بکار بردم تا نیازهای بودجه ای دولت نتواند در این مسیر خدشه زیادی وارد کند.

وی تصریح کرد: بازار ارز ، یک بازار حساس و تخصصی است. در اولین جلسه حضور در هیات دولت قبل از انتصاب و در اولین جملات خود از آقای رئیس جمهوری و اعضای محترم دولت درخواست کردم که اگر به انتصاب اینجانب رأی می‌دهند، با این شرط همراه باشد که در خصوص مسائل ارزی، اعلام سیاست‌ها را به بانک مرکزی واگذار کنند و قطعاً این بهترین کمک مسؤلان محترم به بانک مرکزی و نیز ثبات در بازار های پول وارز است.

او ادامه داد: در دوسال گذشته،این سیاست نشان داد که با موفقیت کشور را از میانه بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ به سلامت عبورداد. در این میان ، فشار زیادی، از ناحیه تحریم های ظالمانه و غیر انسانی بر مردم عزیزمان وارد شد، اما اینکه، بدون سیاستهای بانک مرکزی در این دوره، چه سرنوشتی در انتظار متغیرهای اصلی اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم بود قابل تصور نیست.

همتی افزود: بانک مرکزی همچنان اعتقاد راسخ داردکه،نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار و مستقل از سیاستهای مالی و بودجه ای تعیین شود و انتظار داردکه باتصحیح انتظارات و تخیله اثر شوکهای سیاسی،نرخ ارز درمسیر اصلاح توسط ساز و کار بازار قرار گیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • نوبر ارسالی در

      این اعجوبه ها از کجا تو تورروحانی افتاده اند که منم منم میگویند رفیق شیطانند ویدک اسلام میکشند

    • فرزاد ارسالی در

      خود گویی و خود خندی خود مرد هنرمندی
      خوبه واعظی اعتراف کرده گرون کردن دلار کار خودتون بود😁

    • ناشناس ارسالی در

      احسنت..باز چه نقشه ای درس دارید!!؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      هیچی بدون شما الان دلار ده هزارتومان بودخداباید لعنت کند به آنهای که به خاطر خودشان وهزینه های لاکچری آقازاده ها این بلارا به سر کشور آوردند لعتت

    • موسی ارسالی در

      بله بله اگر شما نبودید چرخ اقتصاد از حرکت متوقف میشد مثل سهام عدالت ما، اگر شما نبودید واقعا نه تورم در این حد بود نه سایر فلاکت های اقتصادی.، شما شیر هستید ماشاءالله شیر اما پاکتی موفق باشید

    • ناشناس ارسالی در

      فکر نکن که شما در طول خدمت‌، گردی (خدمت که نبود نابودی اقتصادبود) هر وقت دلار می آمد پایین فورن یک پیام صادر می کردی تا د لار ارزان نشودهزینه بچه های مسئولین درخارج تامین نمی شد

    • شهروند. ارسالی در

      اینا باید محاکمه بشن تا بفهمند سر مردم را کلاه نذارند

    • ناشناس ارسالی در

      سنگ پوی قزوین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه