ارسال به دیگران پرینت

کروناویروس می‌تواند تا ۷۲ ساعت بر روی لباس‌ها زنده بماند

یک مطالعه نشان داده است که ویروس کووید-۱۹ و سایر گونه‌های مشابه این ویروس می‌توانند بر روی لباس زنده مانده و به سایر سطوح نیز منتقل شوند.

کروناویروس می‌تواند تا ۷۲ ساعت بر روی لباس‌ها زنده بماند

یک مطالعه نشان داده است که ویروس کووید-۱۹ و سایر گونه‌های مشابه این ویروس می‌توانند بر روی لباس زنده مانده و به سایر سطوح نیز منتقل شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از the journal، تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه De Montfort در لستر بررسی کرده است که ویروس کرونا بر روی سه پارچه که معمولاً در صنعت بهداشت و درمان استفاده می‌شوند چگونه رفتار می‌کند.

دانشمندان دریافته‌اند که پارچه‌های پلی استر بیشترین خطر انتقال ویروس را دارند به گونه‌ای که ویروس عفونی پس از سه روز نیز بر روی این پارچه وجود داشته که می‌تواند به سایر سطوح نیز منتقل شود.

این مطالعه به سرپرستی میکروبیولوژیست دکتر کتی لایرد، دکتر مایتری شیوکوماراند ویروس‌شناس و دکتر لوسی اوون صورت گرفته که در این مطالعه که شامل اضافه کردن قطرات ویروس کرونا به نام HCoV-OC۴۳ که ساختار و الگوی بقای بسیار مشابه با SARS-CoV-۲ بوده، به پلی استر، پلی‌کتان و ۱۰۰ درصد پنبه یا پارچه نخی بوده است.

دانشمندان در این مطالعه گفته‌اند که روی پنبه ۱۰۰ درصدی این ویروس ۲۴ ساعت دوام آورده این در حالی است که ویروس بر روی پارچه‌های پلی‌کتان فقط ۶ ساعت زنده مانده است.

دکتر لایرد رئیس گروه تحقیقات بیماری های عفونی در دانشگاه DMU به دولت انگلیس توصیه کرده است که لباس‌های فرم کارکنان مراقبت‌های بهداشتی باید در بیمارستان‌ها با رعایت استانداردهای تجاری یا توسط خشکشویی صنعتی شسته شود.

وی گفت: هنگامی که بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ برای اولین بار شروع شد، درک بسیار کمی از اینکه ویروس کرونا می‌تواند بر روی منسوجات زنده بماند، وجود داشت اما یافته‌های ما نشان می دهد که سه نوع از منسوجات متداول در بهداشت و درمان خطر انتقال ویروس را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر پرستاران و کارمندان مراقبت‌های بهداشتی لباس فرم خود را به خانه ببرند، ممکن است آثار ویروس را در سایر سطوح باقی بگذارند افزود: هنگامی که میزان بقای ویروس کرونا را در هر یک از منسوجات تعیین کردیم، توجه خود را به شناسایی مطمئن‌ترین روش شستشو برای از بین بردن ویروس معطوف کردیم.

رئیس گروه تحقیقات بیماری‌های عفونی در دانشگاه DMU ادامه داد: در حالی که از تحقیقات می‌توان دریافت که شستن این مواد در دمای بالا، حتی در ماشین لباسشویی خانگی، ویروس را از بین می‌برد، اما قبل از شستشو خطر باقی ماندن ویروس بر روی لباس آلوده و انتقال به سایر سطوح خانه یا اتومبیل را از بین نمی‌برد.

لایرد با تاکید بر اینکه اکنون می‌دانیم که ویروس کرونا در برخی از منسوجات می‌تواند تا ۷۲ ساعت زنده بماند و به سایر سطوح نیز منتقل شود ادامه داد: این تحقیق توصیه من را تقویت کرده است که باید همه لباس‌های بهداشتی را در محل بیمارستان‌ها یا در خشکشویی‌های صنعتی شسته شوند که این روش‌های شستشو تنظیم شده باعث خواهد شد تا پرستاران و کارکنان مراقبت های بهداشتی نگران انتقال ویروس به خانه نباشند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه