ارسال به دیگران پرینت

آخرین عکس رضاشاه| رضاشاه در تبعید+ عکس

آخرین عکس رضاشاه جالب است چرا که او دیگر لباس نظامی به تن ندارد. رضاشاه در تبعید بود. نزدیکترین عکس از رضاشاه در تبعید را در زیر می بینید.

آخرین عکس رضاشاه| رضاشاه در تبعید+ عکس

آخرین عکس رضاشاه جالب است چرا که او دیگر لباس نظامی به تن ندارد. رضاشاه در تبعید بود. نزدیکترین عکس از رضاشاه در تبعید را در زیر می بینید.

قرار انگلیسی‌ها با رضاشاه البته این بود که به بمبئی در هند برود اما کشتی به راه خود ادامه داد و پادشاه سابق را در جزیرۀ موریس پیاده کردند و با تلاش‌های فرزندش که بر تخت سلطنت نشسته بود برای رهایی از آب و هوای موریس به ژوهانسبورگ انتقال یافت.

آخرین و نزدیک‌ترین تصویری که از او در ژوهانسبورگ ثبت شده همین عکس است. عکسی با لباس متفاوت و نگاهی که از هر مقاله‌ای گویاتر است.

یکصدمین سالگرد کودتای سوم اسفند 1299 بحث دربارۀ رضاخان و فرجام او را تازه کرده و رسانه های داخلی و خارجی مطالب متعددی در این باره منتشر کرده اند.

رضاخان اگرچه شاه شد اما پادشاهی کلاسیک را دوست نداشت و لباس نظامی را از تن به در نمی‌آورد و اهل پوشیدن کت و شلوار نبود. در سال‌های تبعید و در جزیرۀ موریس و ژوهانسبورگ اما آن لباس‌های نظامی بلاموضوع شد و لباس شخصی می‌پوشید و مغموم و بهت‌زده به جایی خیره می‌شد. از این رو تصاویر او در تبعید و در جزیرۀ موریس و سپس ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی) متفاوت است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه