ارسال به دیگران پرینت

بحران آب و برق در قلب آمریکا +عکس

سفر تفریحی سناتور "تد کروز" در چنین شرایطی به منطقه ای خوش آب و هوا در مکزیک موجب انتقادهای زیادی شد در نهایت این سناتور مجبور شد بدون خانواده اش بامداد جمعه به تگزاس برگردد.

بحران آب و برق در قلب آمریکا +عکس

وقوع توفان برفی در ایالت تگزاس آمریکا طی روزهای گذشته شرایط زندگی را در دومین ایالت بزرگ آمریکا (پس از کالیفرنیا) با چالشی جدی مواجه کرده و دسترسی میلیون ها نفر را به برق و آب شرب سالم قطع کرده است.

در بزرگ ترین توفان زمستانی دهه های گذشته در ایالت گرم و خشک تگزاس در جنوب آمریکا، تاکنون دستکم 30 نفر کشته شده اند.

وضعیت این ایالت اضطراری اعلام شده و به دلیل قطعی برق و ترکیدگی و یخ زدگی لوله ها، دسترسی 15 میلیون نفر (نیمی از شهروندان ساکن تگزاس) به آب سالم بهداشتی قطع شده است و مردم آب را از تانکرهای بیرون خانه تهیه می کنند.

همچنین دسترسی به آب نوشیدنی نیز محدود شده و فروشگاه ها با کمبود بطری های آب نوشیدنی مواجه شده اند و بسیاری از فروشگاه ها در این ایالت آب را جیره بندی می فروشند.

بنا به اعلام فرماندار تگزاس 165 هزار خانوار در این ایالت به برق دسترسی ندارند و بسیاری از آنها در اماکن اسکان اضطراری مستقر شده اند.

در چنین شرایطی سفر " تدکروز" سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس به منطقه ای تفریحی و خوش آب و هوا در مکزیک موجب انتقادهای بی شماری از او شده است.

این انتقادها به قدری بود که این سناتور جمهوریخواه را مجبور کرد خانواده اش را در هتل 5 ستاره " ریتز کارلتون" در شهر ساحلی "کانکان" مکزیک تنها گذاشته و خود بامداد روز جمعه به شهر هوستون مرکز ایالت تگزاس برگردد.

منتقدان می گفتند ایالت تگزاس در شرایطی که ایالت تگزاس در وضعیت اضطراری است و میلیون ها شهروند در این ایالت به آب و برق دسترسی ندارد و در این شرایط سناتور این ایالت با خانواده برای فرار از مشکلات به مکزیک سفر کرده است.

وضعیت زندگی بدون آب در دومین ایالت بزرگ آمریکا عکس ها رویترز آسوشیتدپرس سی ان ان و زوما

resized_1187892_586

resized_1187893_539

resized_1187894_905

resized_1187889_442

resized_1187890_149

resized_1187891_949

resized_1187888_268

 

 

منبع : عصرایران

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه